مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
۰ نفر

در ادامه پروژه احیای جمعیت گورخر ایرانی و معرفی مجدد آن به پارک ملی کویر مرکزی ایران، تعدادی از این گونه نادر جانوری پس از ۳۷ سال در پارک ملی کویر رهاسازی شدند.

گوره‌خر ایرانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، پس از رهاسازی آزمایشی دو رأس گورخر آسیایی در پارک ملی کویر و بازگشت آنها به سایت تکثیر، مجموعاً شش رأس گورخر در زیستگاه‌های این پارک ملی رهاسازی شدند. این گله شامل پنج ماده با احتمال زیاد بارداری و یک نر نابالغ است که پس از زایمان ماده‌ها و آمادگی برای بارداری مجدد، تبدیل به یک نر بالغ با ترکیب ژنتیکی خوب خواهد شد.

عملیات انتقال ۱۰ رأس گورخر موجود در سایت ۷۰۰ هکتاری توران به پارک ملی کویر در مهرماه ۹۷ انجام شد که ۵۰ درصد از گورها به دلیل عملیات اشتباه محیط زیست تلف شدند. برای رفع این مشکل و انتقال بدون خطر گورخرها به سایت جدید ساخت کاروان حمل گورخر مجهز به دوربین مداربسته و ایمن ابداع و این انتقال با موفقیت در تابستان ۹۹ به انجام رسید.

چهار رأس دیگر از گورخرهای سایت تکثیر و پرورش استان یزد به صورت موفقیت‌آمیز به سایت قدیم پارک ملی کویر منتقل شدند تا گورهای رهاشده در طبیعت جامعه‌ای کوچک را در دشت کویر تشکیل دهند.

کد خبر 566013

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سمنان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha