معابر و بوستان‌های منطقه ۲ برای ارتقای نمای بصری تا پیش از سال ۱۴۰۰ با نور و آب مزین می‌شود.

اجراي نخستين پروژه ديواره آبي

«شایان جعفرنژاد» مدیر اداره زیباسازی منطقه با اعلام این خبر گفت: «پروژه‌های متعددی در اداره زیباسازی منطقه در حال اجراست که تا پیش از پایان سال در مناسبت‌های مختلف به بهره‌برداری می‌رسد. مهم‌ترین طرح اجرای پروژه پرده آبی (واتر اسکرینگ) در آبنمای بوستان ستارخان (بوستان دوستدار کودک) است. در این طرح روی یک دیواره آب با ۱۵ متر طول و ۷‌متر عرض تصویر و کلیپ‌هایی با موضوعات مناسبتی و آموزش شهروندی با توجه به گروه سنی کودک و نوجوان اکران می‌شود.

طرح آذین‌بندی راه کهکشانی در خیابان لبخند نیز با ساخت المان سیاره، کره و ستاره در حال انجام است و در این پروژه ۳۰ المان با هدف نورپردازی در شب و ایجاد روحیه نشاط به شهروندان و به‌صورت دائم تا اوایل آذرماه به بهره‌برداری می‌رسد.» او افزود: «طرح دیگر که در آینده‌ای نزدیک در بوستان نهج‌البلاغه انجام خواهد شد ساخت تونل نوری به شیوه نوین در حدود ۴۰۰‌متر است. این نورپردازی بین فازهای یک و ۲ بوستان نهج‌البلاغه، اجرا و تا پایان سال رونمایی می‌شود.»

جعفرنژاد از تبدیل بوستان شقایق مهر به پارک موسیقی هنر و سازهای اصیل ایرانی گفت و افزود: «برای اجرای این طرح در حال مذاکره و برگزاری جلسات برای تأیید این طرح هستیم و چنانچه طرح به تأیید برسد، مجسمه‌های بتنی، سردیس مشاهیر موسیقی، مشاهیر نوازنده و مجسمه‌ساز و ادوات موسیقی اصیل ایرانی توسط هنرمندان مجسمه‌ساز ساخته می‌شود که تلاش می‌کنیم تا ۱۵ اسفند ماه افتتاح شود.»
 

کد خبر 565993

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha