کارشناس داوری فوتبال گفت: دلیل اصلی اعتراض باشگاه استقلال به زاهدی‌فر چینش بد داوران است.

زاهدی فر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس یدالله سلیمانی، در مورد اعتراض باشگاه استقلال به انتخاب زاهدی‌فر به عنوان داور بازی فولاد خوزستان اظهار داشت: این اعتراض به ذهنیت استقلال از این داور برمی‌گردد. داوری که در بازی استقلال و سپاهان آبشار کی‌روش استنلی را در محوطه جریمه ندید و یک پنالتی مسلم را برای استقلال اعلام نکرد. این خطای پنالتی از کره مریخ قابل رویت بود اما داور آن را ندید! به هر حال اشتباه در داوری پیش می‌آید ولی علت اصلی اعتراض به انتخاب این داور به چینش داوری است.

وی افزود: مسئولان داوری باید جدولی داشته باشند و اگر تیمی از اشتباه یک داور لطمه بخورد بهتر است برای مدتی آن داور را برای این تیم انتخاب نکنند. چیدمان انتخاب داوران دیمی نیست که اسامی داوران را درون کیسه‌ای بیندازیم و بعد برای هر مسابقه داوری انتخاب کنیم. چیدمان داوری اصولی دارد. انتخاب داوران برای مسابقات براساس توانایی‌ داوران، حساسیت مسابقه، سختی و آسانی بازی و مسایل دیگر صورت می‌گیرد.

سلیمانی با انتقاد از بازگشت فریدون اصفهانیان به کمیته داوری فدراسیون فوتبال گفت:  اگر اصفهانیان خوب بود چرا او را کنار گذاشتند و حالا چرا او دوباره سرپرست کمیته داوران شده است؟ ایشان دوست دارند در همه هفته‌های لیگ هم نظارت داوری داشته باشند و اکنون که در آستانه هفته دوم لیگ برتر هستیم تا هفته دهم خواهید دید که اصفهانیان در چند مسابقه ناظر داوری خواهد بود. او حتی از سفر به شهرری هم نمی‌گذرد.

وی ادامه داد: مگر قرار نبود بازنشستگان در کارهای اجرایی مشغول به فعالیت نشوند؟ ریاست کمیته داوران هم کار اجرایی است. کاش یک نفر باشد که به این مسایل رسیدگی کند. زمانی که من در کمیته نقل و انتقالات فعالیت می‌کردم گفتند چون بازنشسته هستیم باید برویم و ما هم رفتیم اما اکنون تعداد بازنشستگان فعال در فدراسیون بیشتر از آن زمان هم شده است.

کد خبر 565981

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha