دادستان عمومی و انقلاب فردیس از بازداشت خلبان قلابی در این شهرستان استان البرز خبر داد.

رسول. د

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین ناصرخاکی گفت: فردی هفته گذشته با لباس خلبانی و نشان رسمی متعلق به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، اسپری اشک‌آور، شوکر و بی‌سیم به همراه چهار محافظ و خودروهای مدل بالای بنز و تویوتا به دادسرای فردیس به منظور تودیع وثیقه متهم دیگری مراجعه کرد.

وی افزود: رسول. د با نام مستعار بابک با ارائه اوراق و اسنادی مدعی شد خلبان شخصی مسئولان عالی نظام است که این ادعا مورد تردید دادستان و یکی از قضات این مجموعه قرار گرفت و پس از دریافت این گزارش، دستور دادستانی فردیس به منظور بررسی اسناد ارائه‌شده و صحت ادعای این فرد صادر شد.

دادستان عمومی و انقلاب فردیس ادامه داد: طبق بررسی‌ها و استعلام‌های دستگاه‌های اطلاعاتی، مشخص شد اسناد هویتی ارائه‌شده جعلی است و او بدون داشتن سابقه خلبانی با غصب عنوان و اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی و جعل کارت خلبانی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «ایران ایر» فعالیت‌های مجرمانه داشته است.

ناصرخاکی به ابعاد فعالیت این متهم اشاره کرد و گفت: این فرد تاکنون چند بار توانسته با فریب افراد متمول به ویژه بانوان با پیشنهاد ازدواج و استفاده از خودروهای لوکس و گران‌قیمت و امیدوار کردن قربانیان به امور واهی از طریق مرتبط نشان دادن خود با مسئولان نظام، نزدیک به سه میلیارد تومان از اموال و وجوه مردم را از طریق کلاهبرداری تحصیل کند.

وی گفت: همچنین متهم دارای سوابق عدیده کلاهبرداری و جعل و غضب عنوان است. او پس از دستگیری با توجه به مستندات جمع‌آوری‌شده به جعل کارت شناسایی و اسناد رسمی و دولتی و اخذ وجوه از مردم اعتراف کرد و با قرار تامین کیفری مناسب به همراه سایر متهمان برای انجام تحقیقات روانه زندان شد.

دادستان عمومی و انقلاب فردیس به موارد متعدد حضور مالباختگان در دادسرای فردیس اشاره و تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم فریب افراد این چنینی که ادعای ارتباط با مسئولان عالی کشور را دارند نخورند و در صورت مشاهده چنین ادعاهایی موارد را به دستگاه قضایی یا مراجع انتظامی و اطلاعاتی گزارش دهند.

ناصرخاکی با اشاره به انتشار تصویر متهم به منظور شناسایی قربانیان دیگر این کلاهبردار گفت: با توجه به شناسایی تعداد زیادی از شکات به دستور دادستانی شهرستان به منظور اجرای ماده ۹۶ قانون آیین دادرسی کیفری تصویر متهم برای شناسایی بزه‌دیدگان احتمالی منتشر می‌شود تا جهت طرح شکایت خود به شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب فردیس مراجعه کنند.

کد خبر 565892

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار البرز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha