وزیر مشاور عربستان سعودی در امور خارجه می‌گوید که ریاض حق مجهز شدن به تسلیحات اتمی را در صورتی که ایران به یک قدرت هسته‌ای تبدیل شود، محفوظ می‌دارد.

عادل الجبیر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «عادل الجبیر» وزیر خارجه مشاور دولت عربستان سعودی در امور خارجه در مصاحبه با خبرگزاری آلمان گفت که این کشور این حق را دارد که خود را به تسلیحات اتمی مجهز کند.

روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی» به نقل از خبرگزاری آلمان گزارش داد که این وزیر سعودی در مصاحبه یاشده گفته است، در صورتی که نتوان ایران را از ساخت تسلیحات اتمی منع کرد، ریاض حق مسلح شدن به تسلیحات اتمی را محفوظ می‌دارد.

طبق این گزارش، عادل الجبیر با اشاره به این مسئله که ایران به یک «قدرت هسته‌ای» تبدیل شده و دیگر کشورها نیز راه آن را ادامه خواهند داد، در ارتباط با مجهیز شدن به تسلیحات اتمی گفت: «این یکی از گزینه‌هاست مطمئنا».

او همچنین در ادامه گفت: «عربستان سعودی تمام تلاش خود را برای محافظت از مردم و سرزمین خود خواهد کرد».

 الجبیر در این مصاحبه همچنین ادعا کرد: «ما بر این باوریم که ایرانی‌ها تنها تحت فشار جواب می‌دهند».

او همچین در ارتباط با تغییرات که احتمال دارد در زمان ریاست «جو بایدن» نماینده دموکرات‌ها صورت بگیرد، گفت: «باید ببینیم».

این اظهارات در حالی است که پیشتر برخی از روزنامه‌ها از جمله «وال‌استریت‌ژورنال» از فعالیت‌های اتمی عربستان سعودی خبر داده بودند.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، پیشتر، به نقل از مقامی غربی فاش کرده بود که ریاض اقدام به ساخت تأسیساتی برای تولید کیک زرد اورانیوم کرده است. این روزنامه نوشته بود این تأسیسات برای تولید کیک زرد در منطقه دورافتاده «العلا» در شمال غرب عربستان سعودی واقع شده است.

کد خبر 565882

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha