رئیس جمهوری برگزیده آمریکا امروز سه‌شنبه در حالی سه مسئول ارشد کاخ سفید را معرفی می‌کند که دانلد ترامپ و مشاورانش همچنان برای نپذیرفتن نتایج انتخابات ریاست جمهوری تلاش می‌کنند.

بايدن و هريس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیویورک تایمز، یکی از منابع نزدیک به فرآیند انتقال قدرت به جوزف بایدن اعلام کرد جنیفر بریجید اومالی دیلان که مدیر کارزار انتخاباتی نامزد دموکرات‌ها بود و ماموریت خود را به موفقیت به پایان رساند، جانشین مدیر کارکنان کاخ سفید خواهد بود. سدریک ال ریچموند هم که نماینده ایالت لوییزیانا در مجلس نمایندگان آمریکاست، به احتمال بسیار زیاد صندلی نمایندگی را به مقصد کاخ سفید ترک می‌کند تا یکی از مشاوران ارشد بایدن باشد.

استیو ریچتی که رئیس کارکنان معاون رئیس جمهوری آمریکا در دوران پیشین حضور بایدن در کاخ سفید بود، پس از چهار سال بار دیگر به واشنگتن دی‌سی بازمی‌گردد و تا این بار مشاور رئیس جمهوری شود. با اعلام رسمی نخستین گروه از حلقه نزدیک بایدن، هر سه نفر در کمترین فاصله از اتاق رئیس جمهوری آمریکا صاحب اتاق کار خواهند شد و از مقام‌های ارشد بال غربی کاخ سفید به شمار می‌روند.

ریچموند قرار است جایگاهی را در اختیار بگیرد که در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما به والری جرت تعلق داشت. کلیان کان‌وی هم که در سال‌های اخیر مشاور ترامپ بود جای خود را به ریچتی می‌دهد و خانم اومالی دیلان وظیفه مدیریت و هماهنگی کارهای کاخ سفید را برای بایدن انجام می‌دهد.

رئیس جمهوری برگزیده آمریکا که برای عمل به وعده‌های انتخاباتی و انتخاب چهره‌های متنوع و گسترده زیر فشار افکار عمومی است، در مرحله اول معتمدترین افراد نزدیک خود را برای حضور در کاخ سفید برگزید اما انتظار می‌رود در آینده نزدیک سراغ چهره‌های دیگر هم برود.

این در حالی است که اقدام‌های حقوقی و روانی ترامپ و مشاورانش برای زیر سئوال بردن صحت و اعتبار نتایج انتخابات آمریکا ادامه دارد و بعید است رئیس جمهوری فعلی آمریکا در فاصله حدود دو ماه تا پایان دوره به همین سادگی به دل کندن از کاخ سفید رضایت بدهد.

کد خبر 565821

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha