مشاور عالی و مدیرکل حوزه شهردار تهران هشدار داد که در صورتی که اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ مترو تا پایان آبان ماه آزاد نشود، شهرداری قادر نخواهد بود به هیچ یک از اهداف اعلامی از جمله احداث ۱۲ ایستگاه مترو تا پایان سال عمل کند.

نشست شهرداران کلانشهرها با اسحاق جهانگيري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، مصطفی کاظمی، مشاور عالی و مدیرکل حوزه شهردار تهران در مورد جلسه اخیر پیروز حناچی با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، گفت: شهردار تهران با دکتر جهانگیری درباره اوراق مشارکت جلسه‌ای داشتند. متأسفانه چند روز بیشتر برای استفاده از اوراق مشارکت فرصت باقی نمانده و سازمان تأمین اجتماعی در کمال ناباوری در این کار گره انداخته است و وثایق شهرداری که باید به بانک رفاه اعلام شود را اعلام نمی‌کنند.

او ادامه داد: در این مورد خیلی بخشی نگاه می‌شود. با اینکه تأکید کردیم مترو فقط موضوع شهرداری تهران نیست بلکه یک موضوع حاکمیتی است و مربوط به کل سیستم مدیریتی کشور می‌شود. اگر هر گونه اختلال و مشکلی در مسیر ساخت ایستگاه‌های جدید و بهره‌برداری از خطوط صورت گیرد متوجه تصمیم‌گیران بالادستی است.

او گفت: اوراق مشاکت مترو متوقف شده و در صورتی که تا پایان آبان ماه آزاد نشود قطعا اهدافی را که برای ساخت ۱۲ ایستگاه مترو تا پایان سال اعلام کرده‌ایم و همین طور سایر امور موفق نخواهیم شد که به سرانجام برسانیم.

شهرداری تهران برای انتشار یکهزار میلیارد تومان اوراق مشارکت مترو نیز با موانع بسیاری مواجه بود. اوراق مشارکت ۱۳۹۸ مترو در آخرین ساعات از مهلت تعیین شده و پس از مانع‌سازی‌های بسیار در مرداد ماه منتشر شد. از مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸، یک هزار میلیارد تومان آن به شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) و ۵۰۰ میلیارد تومان آن به شرکت اتوبوسرانی تهران تعلق دارد.

کد خبر 565814
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha