مجموع نظرات: ۱
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
۰ نفر

سفینه فضایی دراگون شرکت اسپیس‌ایکس که حامل چهار فضانورد است در ایستگاه فضایی بین‌المللی پهلو گرفت تا این فضانوردان اقامت شش‌ماهه‌شان را در آنجا شروع کنند

dragon

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین سفینه دراگون ۲۷ ساعت پس از پرتاب از مرکز فضایی کندی در فلوریدای آمریکا به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید.

اتصال دراگون به ایستگاه فضایی در فاصله ۴۲۲ کیلومتری بالای زمین روی ایالت آیداهوی آمریکا انجام شد. سپس سه فضانورد آمریکایی و یک فضانورد ژاپنی از دراگون وارد ایستگاه فضایی بین‌المللی شدند و فضانوردان مقیم ایستگاه از آنها استقبال کردند.

این نخستین بار است که شرکت اسپیس ایکس میلیاردر آمریکایی ایلان ماسک فضانوردانی را برای اقامتی شش‌ماه به ایستگاه فضایی می‌برد.

سه فضانورد آمریکایی و یک فضانورد ژاپنی در این ایستگاه مداری باقی خواهند ماند تا یک سفینه دراگون دیگر در ماه آوریل (فروردین) فضانورد جایگزین آنها را به ایستگاه بیاورد.

مایک هاپکینز، ویکتور گلوور، شانون واکر  فضانوردان آمریکایی و سویچی ناگوشی فضانورد ژاپنی به دو فضانورد روسی و یک فضانورد آمریکایی در ایستگاه خواهند پیوست که ماه پیش با سفینه سایوز که از قزاقستان پرتاب شده بود، به ایستگاه رسیدند.

کد خبر 565776

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha