دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
۰ نفر

زباله و فاضلاب در شهر کوهدشت در حالی سلامت مردم این شهر را به خطر انداخته که مسئولان زمان افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب را تا دو سال دیگر اعلام می‌کنند.

زباله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، پروژه احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر کوهدشت که سال‌ها است عملیات اجرایی آن در دستور کار قرار گرفته هنوز عملیاتی نشده است و شهرداری این شهر نیز به بهانه کمبود نیروی انسانی زباله‌ها سطح شهر را به حال خود رها کرده تا خیابان‌ها، کوچه‌ها و معابر این شهر وضعیت نامطلوبی به خود بگیرد.

یکی از شهروندان کوهدشتی با انتقاد از وضعیت فاضلاب رها شده در سطح شهر کوهدشت اظهار کرد: بوی نامطبوع فاضلاب مردم را واقعا آزار می‌دهد. شب و روز ما از این بوی نامطبوع خواب و زندگی نداریم، وضعیت بد بهداشتی در شهر و رها شدن فاضلاب موجب تجمع موش‌ها شده است.

شهرداری و فرمانداری پاسخگوی مردم نیستند

شهروند دیگری ادامه داد: زباله شهر در یک کانال جمع می‌شود و تابستان‌ها جرأت نمی‌کنیم کولر را روشن کنیم، بوی فاضلاب خیلی ما را اذیت می‌کند و این در حالیست که مسئولان و متولیان امر اقدامی در این رابطه انجام نمی‌دهند. وضعیت فاضلاب رها شده در سطح شهر و معابر در فصل زمستان بیشتر است و تابستان‌ها هم وضع به همین صورت است. با این وضعیت، بچه‌های ما همه بیمار شده‌اند.

شهرداری: برای نطافت شهر کمبود نیروی انسانی داریم

دریکوند، رئیس گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی لرستان تاکید کرد: زباله‌ها باید به صورت مرتب و روزانه از سطح شهرها جمع آوری شوند. در غیر این صورت رها شدن زباله‌ها می‌تواند موجب انتقال بیماری‌های بسیار زیادی در سطح محیط شوند.

محمد باقری، معاون شهردار کوهدشت هم گفت: ما شبانه‌روزی از طریق نیروهای خدماتی و شرکت‌های خدمات‌رسان کارهای لازم را انجام می‌دهیم اما برای نظافت ۲۴ ساعته مساحت هزار و ۳۰۰ هکتاری کوهدشت نیاز به امکانات و نیروهای بیشتر داریم. متأسفانه شهرداری کوهدشت کمبود نیروی انسانی دارد و تعداد نیروهای خدمات و پاکبان ما کمتر از ۸۰ نفر است.

وعده افتتاح تصفیه خانه فاضلاب تا دو سال دیگر

حمیدرضا کرموند، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان نیز در سخنانی با اشاره به وضعیت احداث پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر کوهدشت اظهار کرد: این پروژه تا کنون اعتبار کافی نداشته است. سال گذشته حدود دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای تکمیل این تصفیه خانه اعتبار دریافت کرده‌ایم. این در حالیست که بیش از پنج برابر این اعتبار، در پروژه تصفیه خانه فاضلاب کوهدشت عملیات اجرایی انجام شده است. این پروژه طی دو سال آینده حتماً تکمیل خواهد شد.

کد خبر 565556

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha