شیدا امینی، آموزگار شهرستان مهاباد در آذربایجان غربی که روز ۲۵ آبان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد، شب قبل از فوت در سامانه شاد با دانش‌آموزانش وداع کرد.

شیدا امینی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این وداع آموزگار مهابادی که پس از فوت در فضای مجازی به‌ویژه کانال‌های تلگرامی این شهر منتشر شده یک دقیقه و ۴۷ ثانیه اما به اندازه‌ای سوزناک و دردآور است که هر کسی از شنیدن آن متاثر می‌شود.

این وداع آموزگار پایه پنجم دبستان دخترانه فاخر گوگتپه در مهاباد آذربایجان غربی با دانش‌آموزانش علاوه بر بازنشر شدن در کانال‌های مختلف، به یکی از بحث‌های داغ این روزها در فضای مجازی مبدل شده است که هر شنونده‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این آموزگار مهابادی در ابتدای پیام خود، دانش‌آموزان کلاس را «دختران زیبایم» خطاب می‌کند و سپس از تمام دانش‌آموزانی که جویای حال وی شدند قدردانی می‌کند و از آنها می‌خواهد بیشتر مراقب خودشان باشند و برای وی هم دعا کنند.

این پیام به زبان کُردی و ترجمه فارسی آن به این شرح است: «دختران زیبایم حالتان خوب است، دیلان جان، هلیا، آنیتا، احمدی بوکانی، باران جان.» چند سرفه خشک که برای مدتی پیام صوتی را با مشکل مواجه می‌کند و دوباره با همان صدا اما کمی ضعیف‌تر و آرام‌تر گفته‌هایش را ادامه می‌دهد.

«همه دختران گلم که پیام و صدا فرستاده بودید و جویای حالم شده بودید از همگی‌تان ممنون هستم، ثناجان و هنارجان اسم‌تان تازه یادم آمد.» دوباره سرفه و قطع شدن مکالمه خانم آموزگار. «بسیار ناراحتم، چند روزی است در بیمارستان بستری شدم.»

«دخترهای گلم ناراحت نباشید و برایم دعا کنید!» دوباره سرفه‌های خشک، پیام آموزگار را برای چندمین بار قطع می‌کند اما در آخرین جملات خانم معلم در حالی که صدا و شرایط بسیار نامناسب دارد به دانش‌آموزان توصیه می‌کند مواظب خود و خانواده‌هایشان باشند و برای آنها دعا می‌کند« انشاالله شما و خانواده‌هایتان از این بیماری به دور باشید.»

امید رفیعی‌نیا، مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش مهاباد در این باره گفت: جامعه فرهنگیان این شهرستان از مرگ نابهنگام این آموزگار مهابادی متاثر بوده و این ضایعه را به خانواده وی، دانش‌آموزان و همکاران دبستان فاخر «گوکتپه» می‌گویند. مرحوم امینی ۱۶ سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش داشت و امسال آموزگار پایه پنجم دبستان بود.

وی اضافه کرد: این آموزگار ۴۲ ساله که بیماری زمینه‌ای هم داشت پس از ابتلا به ویروس کرونا به بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد مراجعه کرده بود و پس از سه روز بستری در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان به دلیل شدت بیماری بستری و سپس فوت کرد.

کد خبر 565555

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha