مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
۰ نفر

گردشگرانی در ورود به غار عجیب طلسم در ضلع شرقی دهستان سراب شهرستان ایوان در استان ایلام ترس و وحشتی توصیف‌ناپذیر داشته و بسیاری از آنها بعد از مدتی بیمار شده‌اند.

غار طلسم - ایوان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، غار طلسم ایوان در استان ایلام از مکان‌هایی است که همه چیز را برای شگفتی و وحشت ماجراجویان فراهم کرده است؛ غاری طلسم‌شده که به گفته بومی‌ها ارواح آن دوست ندارند آدم‌ها را در مقبره سنگی خود ببینند اما واقعیت این غار رمزآلود چیست و چرا هیچ کاوشگری تاکنون موفق به ورود کامل به آن نشده است؟ چرا هر وسیله روشنی به محض ورود به غار خودبه‌خود خاموش می‌شود؟ چه نیروی مغناطیسی درون غار وجود دارد که با روشنایی مخالف است؟

غار طلسم

رستمی، یکی از شهروندان ایوانی گفت: این غار عجیب و سحرآمیز است. اکثر کسانی که وارد غار طلسم می‌شوند بعد از مدتی بیمار می‌شوند. این غار پناهگاه حیواناتی مانند مار، جغد، خفاش و عقرب است و به محض ورود به آن هر وسیله روشنی بدون هیچ دلیلی خاموش می‌شود. گذشتگان ما گفته‌اند این غار طلسم شده و هر کسی وارد آن شود بیمار می‌شود.

سکونتگاه درندگان کوهستان

عبدالمالک شنبه‌زاده، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام اظهار کرد: این  غار که در ضلع شرقی دهستان سراب ایوان در ارتفاعات ویژدرون‌ و بالای کوه مانشت قرار دارد، سکونتگاه درندگان کوهستان است. از ورودی تا انتهای غار طلسم ایوان حدود ۳۰۰ متر مسافت است که ۱۰۰ متر اول آن فضای باز است و مابقی با سقفی که در آن استالاگتیت یا چکنده به چشم می‌خورد. در عمق ۱۰۰ متری غار یک سه‌راهی وجود دارد که یکی از دهلیزهای آن ۲۰ متر عمق دارد و از فاصله ۱۰ متری تنگ و صعب‌العبور می‌شود.

ورودی غار پر از خفاش است

جعفر جعفری، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ایوان هم گفت: در ابتدای غار خفاش‌ها همسفران کاوشگران هستند که اگر از قندیل‌های غار سر و ته نشده باشند، در حال پرواز در ارتفاعی نزدیک به صورت شما هستند. سنگ‌های این غار آهکی‌، قسمتی از کف خاکی و دیگر قسمت‌ها سنگی‌ است. این غار آن قدر صعب‌العبور، خطرناک و ناامن است که کمتر گردشگری تصمیم می‌گیرد به آن سفر کند، مگر آنکه قصد داشته باشد درندگان وحشی کوهستان را از نزدیک ببیند.

کد خبر 565494

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha