دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
۰ نفر

رئیس جهاد کشاورزی شهرکرد گفت: با درخواست احداث ۵۰ واحد گلخانه‌ای به وسعت ۳۰ هکتار در این شهرستان موافقت و متقاضیان برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند.

توقف کشت گلخانه‌ای

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرهاد رفیعی از فعالیت ۱۵ هکتار گلخانه در قالب تولید سبزی و صیفی، گل شاخه بریده و تولید نهال و گل زینتی با اشتغال ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم خبر داد و اظهار کرد:با اضافه شدن ۵۰ هکتار گلخانه جدید در درست ساخت، بدون شک در تولید محصولات گلخانه مرکز استان چهار محال و بختیاری تحول ایجاد خواهد شد.  

وی با اشاره به تکمیل ۱۰ هکتار از سطح گلخانه‌های در دست ساخت شهرستان شهرکرد تا پایان سال‌جاری تصریح کرد: در صورت همکاری بانک‌های عامل در پرداخت به موقع تسهیلات درخواستی، گلخانه‌های در دست احداث در کمترین زمان ممکن بهره‌برداری خواهد شد.  

رئیس جهادکشاورزی شهرستان شهرکرد تاکید کرد: در راستای اجرای طرح تولید و اصلاح بازسازی و نوسازی واحدهای گلخانه‌ای از مجموع پروژه‌های اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی شهرستان و استان، برای پرداخت تسهیلات با نرخ ۸ درصد به متقاضیان دارای شرایط، محدودیتی وجود ندارد.

رفیعی از تولید و برداشت سالانه حدود ۳.۵ میلیون گل شاخه بریده از گلخانه‌های مرکز استان خبر داد و گفت: هم‌اکنون به طور میانگین در هر مترمربع ۱۱۰ شاخه گل رز تولید می‌شود. گل رز تولیدی شهرستان در ۱۰ رقم از نظر تنوع رنگ، به دلیل ارتفاع بالا از سطح دریا و شرایط آب و هوایی مناسب تولید می‌شود.

کد خبر 565481

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha