مجموع نظرات: ۱
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
۰ نفر

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: با توجه به اینکه الحاق اراضی جدید به بافت شهری در ۳ شهر بویین‌زهرا، نرجه و اسفرورین به تصویب شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان رسیده، این شهرها بزرگ‌تر می‌شوند.

شهر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، علی فرخزاد در جلسه بررسی پرونده‌های کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی و باغ‌ها اظهار کرد: با توجه به موافقت وزیر راه و شهرسازی در شورای عالی معماری و شهرسازی با بازنگری در طرح‌های جامع شهرهای کوچک (با جمعیت زیر ۵۰ هزار نفر) استان، اراضی‌ای که در طرح‌های جامع حذف‌ شده بودند، با بازنگری در این طرح‌ها به محدوده شهرهای استان اضافه می‌شوند.

وی با اشاره به موافقت وزیر راه و شهرسازی برای الحاق محدوده‌های جدید به شهرهای کوچک استان قزوین گفت: یک جلسه مقدماتی در کمیته فنی شورای عالی معماری و شهرسازی برگزار شد که در آن موضوع الحاق اراضی تازه به بافت شهر ۱۸ شهر کوچک استان مطرح شد که مورد موافقت وزیر قرار گرفت.

فرخزاد ادامه داد: الحاق اراضی جدید به بافت شهری شهرهای یادشده نیازمند تصویب در کمیسیون ماده یک تبصره یک است و پرونده‌های الحاق این اراضی باید در جلسه بعدی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بررسی و به تصویب می‌رسد تا با توجه به موافقت ضمنی شورای عالی شهرسازی و معماری ظرف یک ماه آینده اراضی مذکور به بافت شهرهای کوچک استان اضافه شوند.

معاون استاندار قزوین با تاکید بر لزوم بازنگری طرح جامع در ۱۵ شهر کوچک استان گفت: با توجه به اینکه طی سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۲ طرح‌های جامع توسعه شهری به ‌سرعت بررسی، تصویب و به شهرداری‌ها ابلاغ شدند، برخی از حقوق مکتسبه مردم در این طرح‌ها دیده نشد.

فرخزاد افزود: باید تلاش کنیم در این بازنگری نیازهای جدید شهرها و افزایش جمعیت آنها را لحاظ کنیم تا بتوانیم با اتخاذ یک تصمیم کارشناسی زمینه توسعه پایدار و هدفمند شهرهای کوچک و کم‌جمعیت استان را مهیا کنیم.

کد خبر 565477

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha