داماد جوان که بر خلاف دستورالعمل‌های بهداشتی در شرایط قرمز شهرستان گمیشان استان گلستان، مراسم عروسی خود را برگزار کرده بود، بازداشت شد.

دستگیری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دامادی که بر خلاف دستورالعمل‌های بهداشتی در شرایط قرمز شهرستان گمیشان عروسی برگزار کرده بود، به دستور جانشین دادستان گمیشان بازداشت شد.

جانشین دادستان گمیشان درباره این موضوع اظهار کرد: عروسی این داماد ۲۷ساله دیشب (۲۴ آبان) با ۴۰۰ مهمان در روستای بصیرآباد گمیشان و بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حال برگزاری بود که داماد بازداشت و از ادامه مراسم هم جلوگیری شد.

حسین کریم‌پور بیان کرد: این فرد با شکایت اداره بهداشت و به علت تخلف از دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا و با وجود تذکر چندباره پیش از برگزاری مراسم به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی بازداشت شد و برای او پرونده تشکیل شده است.

دو هفته قبل بود که یک داماد ۲۴ ساله آق‌قلایی نیز چند روز پس از برگزاری مراسم عروسی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت. اوایل ماه جاری نیز یک مراسم عروسی غیرقانونی در شرایط حاد کرونایی در یکی از خانه باغ‌های مسیر روستای خیدر هیجانان در اطراف سقز کردستان در حال برگزاری بود که این مراسم تعطیل و داماد بازداشت شد.

گریز از رعایت پروتکل‌های بهداشتی که مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا در موج سوم این ویروس خطرناک است، تنها مربوط به شهرستان‌ها نیست. روز گذشته یک مغازه واقع در یکی از مراکز خرید تهران که کیف و کفش خود را حراج کرده بود و موجب ازدحام جمعیت زیادی در پاساژ شده بود، بخ مدت یک ماه پلمپ و مغازه‌دار مبلغ ۶۸۰ هزار تومان جریمه شد.

در روزهایی که کشور در بحران کرونا به سر می‌برد و روزانه آمار ابتلا و فوتی‌ها بالا و بالاتر می‌رودٍ، در شرایطی که کادر درمان بیمارستان‌ها خسته و فرسوده شده اند و تعداد زیادی از پرستاران و پزشکان به دلیل ابتلا به این ویروس جان باخته اند یا در مرخصی استعلاجی به سر می برند، عده‌ای از تن دادن به قوانین بهداشتی سر باز می‌زنند و غیرمسئولانه هر کاری که می‌خواهند، انجام می‌دهند و شرایط را بد و بدتر می‌کنند.

کد خبر 565201

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    0 0
    میگذاشتید میمرد این ادم به درد جرز رای دیوار هم نمیخوره