مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
۰ نفر

۲۷ آذر ۱۳۹۸ بود که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی از راه‌اندازی گذر فرهنگ و هنر در اراک سخن به میان آورد و بازار تاریخی اراک را محلی پرظرفیت برای ایجاد این گذر دانست.

گذر فرهنگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بهروز اکرمی بیان کرد: در راستای ایجاد گذر فرهنگی، باید ظرفیت بازار سریعتر توسط هیئت امنای بازار، فرمانداری و شهرداری و سایر سازمان‌های مربوطه شناسایی و ظرف یک ماه آینده اقدامات مربوط به این گذر آغاز شود تا محصولات فرهنگی و هنری اراک در این گذر ارائه شود.

امروز درست ۳۲ روز تا یکسالگی طرح ایجاد این گذر مانده و هنوز اتفاقی برای راه اندازی آن نیفتاده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی درخصوص اقدامات انجام شده در این حوزه گفت: در حوزه فرهنگی و هنری از ابتدای سال تاکنون سه موضوع خانه هنرمندان، گذر فرهنگ و هنر و پارک هنرمندان مدنظر قرار داشته، اما راه‌اندازی گذر فرهنگ و هنر از مساله خانه هنرمندان و پارک هنرمندان بسیار مهمتر است.

حجت‌الاسلام عباس دانشی به استقبال مجموعه مدیران ارشد استان مرکزی از راه‌اندازی این گذر اشاره و بیان کرد: راه‌اندازی این گذر فرصت خوبی برای توسعه اقتصاد هنرمندان در استان ایجاد می‌کند، اما هنوز به نتایج نهایی نرسیده‌ایم. گزینه مدنظر برای راه‌اندازی این گذر، سرای کتابفروشان بازار تاریخی اراک است که البته در حال حاضر چند کسب و کار محدود فرهنگی و هنری در این سرا مستقر هستند و لازم است برای توسعه این طرح فعالیت‌های بیشتری انجام گیرد.

دانشی ادامه داد: سرای کتابفروشان مالکیت خصوصی دارد و مسلما برای داشتن گذر فرهنگ و هنر باید محلی مناسب در نظر گرفته شود، البته در حال حاضر تنها گزینه در شهر اراک سرای کتابفروشان است که منتظریم همکاری‌های لازم صورت گیرد، مسلما به جهت جلب همکاری مالکین این سرا امکاناتی در نظر گرفته شده است و می‌توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند که با این شرایط نه تنها سرا از حالت تعطیلی خارج می شود، بلکه منفعتی برای مالکان و هنرمندان ایجاد خواهد شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تعدادی کسب و کار در حوزه صنایع دستی که مجوز فعالیت خود را از میراث فرهنگی دریافت کرده‌اند در این گذر مستقر و فعال هستند، راه‌اندازی گذر فرهنگ و هنر در واقع نیازمند همکاری بین بخشی است، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در واقع پیشنهاد دهنده و حمایت کننده است، اما لازم است به جهت تحقق این طرح خوب همکاری شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و مجموعه‌های صنفی را در استان داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: راه‌اندازی این گذر در همه نقاط استان مدنظر است، تاکنون فضایی در شهر ساوه توسط شهرداری بازسازی شده است تا به این گذر اختصاص یابد، در خمین محلی معرفی شده است که باید مورد بازدید کارشناسان امر قرار گیرد و در تفرش نیز به تازگی موضوع مورد پیگیری قرار گرفته و امیدواریم بتوانیم طرح را به نتیجه برسانیم.

در آستانه یک سالگی طرح این موضوع در اراک هستیم، اما هنوز گذری از بازار اراک نام و نشانی تحت عنوان گذر فرهنگ و هنر اراک پیدا نکرده است.

کد خبر 565165

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha