مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
۰ نفر

استان فارس ۵ عنوان برتر کشوری را در حوزه انجمن‌ها، خیرین و کتابخوان برگزیده در مراسم ملی بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در سال ۱۳۹۹ از آن خود کرد.

مراسم روزكتاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مراسم ملی بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار به صورت مجازی با تقدیر از برگزیدگان حوزه کتابخانه‌های عمومی برگزار شد و سهم استان فارس در این آئین ملی ۵ برگزیده بود.

در این آئین انجمن کتابخانه‌های عمومی استان فارس به ریاست عنایت الله رحیمی، استاندار فارس به عنوان انجمن کشوری برگزیده و تقدیر شد. همچنین انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های قیروکارزین و خرامه استان فارس نیز به عنوان انجمن‌های برتر معرفی شدند.

صادق عظیمی، خیر کتابخانه ساز شهرستان گراش به عنوان خیر برگزیده و فاطمه رضایی عضو کتابخانه عمومی شهرستان خرم بید به عنوان کتابخوان برگزیده ملی شناخته شدند.

به دنبال انتخاب انجمن کتابخانه‌های عمومی استان فارس به عنوان انجمن برتر در آئین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، عنایت الله رحیمی، استاندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان فارس ضمن تبریک فرارسیدن هفته کتاب، به تشریح عملکرد این انجمن پرداخت.

رشد ۳۱ درصدی فضاهای کتابخانه‌ای

استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان فارس در پیامی تصویری به مناسبت هفته کتاب و روز گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار گفت: کتاب می‌تواند تجارب گذشتگان و آرمان‌ها و خواسته‌های مطلوب آینده را در ذهنمان به تصویر بکشد و ما را برای حرکت در مسیر تعالی و تکامل فعال کند.

عنایت الله رحیمی افزود: نام فارس همواره با فرهنگ و ادب، کتاب و کتابخوانی، فرزانگی و فرهیختگی عجین بوده و بر همین مبنا همیشه تلاش شده این استان در حوزه کتاب و کتابخوانی حرکت‌هایی رو به جلو و در نهضت دانایی، حرفی برای گفتن و اقدامی در دستور کار داشته باشد.

وی افزود: انجمن کتابخانه‌های عمومی استان فارس با انجام اقداماتی ارزنده در حوزه کتابخوانی، در سالی که گذشت به عنوان انجمن برتر در میان انجمن‌های کتابخانه های عمومی کشور انتخاب شد که بر خود لازم می‌دانم از تلاش اعضای حقیقی و حقوقی انجمن و تصمیم‌های اثرگذار آنها قدردانی کنم.

رحیمی از رشد ۳۱ درصدی فضاهای کتابخانه‌ای در فارس از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون خبر داد و بیان کرد: کارهای شاخصی در زمینه‌های نرم افزاری و سخت افزاری در استان انجام شد؛ تعداد کتابخانه‌های استان از ۱۸۳ باب در ابتدای دولت تدبیر و امید، امروز به بیش از ۲۴۳ باب افزایش یافته است که معادل ۳۱ درصد است.

کد خبر 565119

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha