فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری ۲ نفر خبر داد که به بهانه سوددهی طلا و سکه، ۴۰۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند.

دستگيري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سردار علی اکبر جاویدان اظهار داشت: پس از اعلام شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه یک خانم همراه کارمند اخراجی بانک با جلب اعتماد به‌بهانه خرید سکه و طلا و کسب سودهای مناسب از آنها کلاهبرداری کرده‌اند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی محل اختفای کارمند اخراجی بانک شده و پس از هماهنگی با مرجع قضایی وی را دستگیر کردند.

سردار جاویدان تصریح کرد: این زن کلاهبردار با همراه کردن کارمند اخراجی بانک پس از جلب اعتماد شهروندان و سواستفاده از عنوان کارمند بانک اقدام به دریافت وجه از آنها برای خرید طلا، سکه و ارز می‌کرد که پس از مدتی متواری می‌شود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآوری کرد: تحقیقات تکمیلی پلیس نشان داد که زن کلاهبردار در زندان به جرم دیگری به سر می‌برد که پس از هماهنگی با مقام قضایی برای مشخص شدن ابعاد دیگر کلاهبرداری به پلیس آگاهی منتقل شد.

وی تصریح کرد: این فرد نیز در بازجویی‌ها عنوان کرد: از ۲ سال پیش اقدام به دریافت مبالغی از شهروندان که توسط همسایه‌ها و آشنایان به او معرفی می‌شد، کرده و تا ابتدای امسال نیز سودهای حاصله را به آنها پرداخت کرده است، اما پس از آن و در پی التهاب ایجاد شده در بازار سکه و ارز شرایط تغییر و دیگر قادر به پرداخت سود به شاکیان نبوده است.

سردار جاویدان افزود: کارآگاهان در ادامه رسیدگی به پرونده سراغ صاحبان ۲ صرافی رفته که متهمان از آنها اقدام به تهیه سکه کرده بودند و آنها عنوان کردند در این مدت ۴۵۸ عدد سکه بهار آزادی و ۳ کیلو و ۱۰۰ گرم طلا به متهمه به‌صورت نقد و اقساط فروخته و اطلاعی از کلاهبرداری وی نداشته‌اند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: طبق کارشناسی‌های صورت گرفته میزان کلاهبرداری متهمان پرونده به ۴۰۰ میلیارد ریال می‌رسد و تاکنون نیز ۱۱۷ نفر از آنها اعلام شکایت کرده‌اند.

وی در پایان از معرفی کلاهبرداران دستگیر شده به دستگاه قضایی خبر داد و گفت: پلیس قاطعانه با اخلالگران نظام اقتصادی برخورد و اجازه فعالیت به آنها نمی‌دهد.

کد خبر 565020

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha