سوئیس بازبینی زودرس واکسن کرونای شرکت آمریکایی مدرنا را آغاز کرده است تا در صورت موفقیت کارآزمایی‌های بالینی آن به تواند به سرعت آن را تایید کند.

Moderna

به گزارش همشهری آنلاین سازمان ناظر  دارویی سوئیس «سوئیس‌مدیک» (Regulator Swissmedic) همچنین از قبل پیشرفت واکسن تجربی کرونای ساخته شده بوسیله شرکت آسترا-زنکا و دانشگاه آکس فورد و نیز واکسن شرکت‌های فایزر و بیوان‌تک را بر همین اساس زیر نظر دارد.

بازبینی‌های زودرس به شرکت‌های داروسازی امکان می‌دهند برای فراورده‌های پزشکی‌شان برای کووید-۱۹ را پیش از پایان کار تولیدشان و پیش از دسترسی به اسناد کامل پشتیبان تقاضای مجوز کنند.

شرکت مدرنا این هفته اعلام کرد داده‌های کافی در اختیار دارد تا نخستین آنالیز مقدماتی از کارآزمایی واکسن کرونایش را انجام دهد و به این ترتیب این امیدواری ایجاد شده است که نتایج اولیه بررسی این واکسن به زودی منتشر شود.

داده‌های مقدماتی کارآزمایی واکسن کرونای شرکت‌های فایزر و بیوان‌تک که روز دوشنبه منتشر شد، نشان‌دهنده تاثیربخشی بیش از ۹۰ درصد آن بود.

سوئیس‌مدیک در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سوئیس‌مدیک می‌تواند با این کار تصویری اولیه از خصوصیات سود-خطر  واکسن‌های بالقوه پیش از کامل شدن کارآزمایی‌ها آنها را به دست آورد.»

«با این کار روند بازبینی تسریع می‌شود، و در عین حال همان میزان وارسی دقیق همه ضروریات مربوط به بی‌خطر بودن، تاثیربخشی و کیفیت حفظ می‌شود.»

سوئیس‌مدیک همچنین گفت به عنوان بخشی از این بازبینی با سایر سازمان‌های ناظر داروی در کشورهای دیگر جهان همکاری دارد.

سوئیس قبلا ۴۰۰ میلیون فرانک سوئیس (۴۷۰ میلیون دلار) برای خرید واکسن‌های کووید-۱۹ کنار گذاشته است و حدود ۱۶ میلیون دوز از واکسن‌های در دست ساخت مدرنا، آسترازنکا و فایزر/بیوان‌تک را رزرو کرده است.

کد خبر 564728

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha