محقق انگلیسی موفق به ابداع ماسک جراحی پنج لایه‌ای شده است که تا ۹۰ درصد ذرات ویروس کرونا را از بین می‌برد.

ماسک

به گزارش همشهری‌آنلاین، ایرنا به نقل از دیلی‌میل نوشت: پزشکان انگلیسی تا پایان سال جاری میلادی از این ماسک‌های ویژه که ۹۰ درصد ویروس کرونا را در کمتر از یک ساعت از بین می‌برند، استفاده خواهند کرد.

ماسک‌های صورت برای متوقف کردن گسترش ویروس کرونا و سایر عوامل بیماری‌زا از یک نفر به افراد دیگر استفاده می‌شوند. این ماسک‌ها جلوی گسترش ذرات عفونی بزاق را می‌گیرند. ماسک‌های استاندارد سه لایه جراحی نیز برای این منظور موثرند اما اگر به طور صحیح ضدعفونی یا دور انداخته نشود، ویروس بر سطح آن باقی می‌ماند.

اکنون دکتر گرت کیو، محقق دانشگاه ناتینگهام ترنت در انگلیس، موفق به طراحی ماسکی شده که تا ۹۰ درصد ذرات ویروس کرونا را از بین می‌برد. شرکت وی به نام Pharm۲Farm که یک شرکت دانشگاهی است اکنون در حال ساخت این ماسک‌هاست.

این ماسک دارای یک لایه نانوذرات مس است که میان دو لایه فیلتر و دو لایه ضد آب قرار می‌گیرد. لایه مسی ضدویروس این ماسک ویروس‌هایی را که توسط لایه‌های فیلتر مسدود می‌شوند از بین می‌برد.

کیو که خود یک کارشناس فناوری نانو است، می‌گوید: نمونه‌های اولیه این ماسک اواخر ماه جاری میلادی تولید خواهند شد و ماه دسامبر به بازار عرضه می‌شوند. این ماسک علاوه بر اینکه دارای گواهینامه Type IIR - استاندارد طلایی برای ماسک‌ها که اطمینان می‌دهد ۹۹.۹۸ درصد ذرات را فیلتر می‌کند- است می‌تواند ۹۰ درصد ویروس کرونا را در کمتر از یک ساعت از بین ببرد.

کد خبر 564695

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha