ترکیب واکسن تجربی شرکت کانادایی مدیکاگو و یک ماده تشدیدکننده ساخت شرکت انگلیسی GSK به زودی وارد یک بررسی بزرگ در بیش از ۳۰۰۰۰ داوطلب خواهد شد.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این خبر چند روز پس از آن اعلام می‌شود که داده‌های کارآزمایی مرحله اول نشان داد این واکسن در همه داوطلبان آنتی‌بادی‌های ضد ویروس ایجاد کرده است.

واکسن شرکت مدیکاگو پیشرفته‌ترین طرح واکسن کووید-۱۹ در کانادا است، اما مراحل آزمایشی آن نسبت واکسن‌های رقیبان بزرگترش عقب‌تر است.

بررسی بالینی مرحله دوم یا میانی بعدی برای آزمایش بی‌خطر بودن و تاثیربخشی این واکسن به همراه تشدیدکننده اثر آن ساخت شرکت GSK است که به صورت دو تزریق با فاصله ۲۱ روز تجویز می‌شود.

در این بررسی مرحله دوم یا میانی شامل بزرگسالان زیر ۶۵ سال، از شش نفر شرکت‌کننده پنج نفر به طور تصادفی واکسن را  و در افراد ۶۵ سال و بالاتر از هر سه نفر دو نفر واکسن را دریافت خواهند کرد.

واکسن شرکت مدیکاگو از تکنولوژی به نام «ذرات ویروس‌مانند» (VLP) استفاده می‌کند که ساختاری شبیه ساختار کروناویروس دارند، اما حاوی ماده ژنتیکی نیستند.

این شیوه که قبلا در ساخت واکسن برای ویروس هپاتیت B  و ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) به کار رفته است.

این واکسن نخستین واکسن بالقوه کووید-۱۹ خواهد بود که از ماد تشدیدکننده یا «ادجوان» ساخت شرکت GSK در کارآزمایی مرحله نهایی استفاده خواهد کرد.

کارآزمایی مرحله نهایی یا مرحله سوم واکسن مدیکاگو احتمال پیش از پایان سال آغاز خواهند شد.

کد خبر 564610

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha