همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کلیات لایحه اصلاح ماده یک و جدول شماره 8 قانون برنامه چهارم توسعه که بر اساس آن معادل ارزی مبلغ 45 هزار میلیارد ریال به جدول شماره 8 این قانون اضافه می شود تا برای جبران خسارات ناشی از خشکسالی و سرمازدگی هزینه شود، رای مثبت دادند.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه 9 تیر خود ضمن بررسی لایحه یک فوریتی اصلاح ماده یک و جدول شماره 8 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ، کلیات این لایحه را با 207 رای موافق،‌21 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 250 نماینده حاضر به تصویب رساندند.

مجلس پس از تصویب کلیات این لایحه وارد بررسی جزییان آن شد. بر اساس ماده واحده این لایحه و در صورت تصویب نهایی معادل ارزی مبلغ 45 هزار میلیارد ریال به ارقام جدول شماره 8 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اضافه می‌شود.

همچنین بر اساس تبصره ماده واحده این لایحه و در صورت تصویب نهایی بند " و" ماده یک برنامه جهارم توسعه نیز اصلاح می‌شود و بر این اساس استفاده از وجوه حساب ذخیره ارزی موضوع این ماده صرفا در قالب بودجه‌های سنواتی و متمم‌های آن مجاز خواهد بود.
این لایحه جهت جبران خسارات ناشی از خشکسالی و سرمازدگی است.

دولت این لایحه را با قید دو فوریت به مجلس فرستاده بود که نمایندگان مجلس 21 خرداد ماه تنها یک فوریت این لایحه را تصویب کردند و این لایحه برای بررسی کارشناسی بیشتر در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات بررسی شد و روز یکشنبه نیز این لایحه در صحن علنی بررسی و کلیات آن تصویب شد.

کد خبر 56461

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز