موضوع ویلاسازی برخی چهره‌های مشهور دنیای فوتبال در بندر امیرآباد شهرستان بهشهر استان مازندران در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها بازتاب گسترده داشت.

بندر امیرآباد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صبح روز پنجشنبه ۲۲ آبان خبری در برخی خبرگزاری‌ها و فضای مجازی مبنی بر ویلاسازی در زمین‌های کشاورزی در روستاهای اطراف بندر امیرآباد شهرستان بهشهر منتشر و موجی از واکنش‌ها را در پی داشت. در این خبر از قول رئیس اتحادیه املاک بهشهر اعلام شده بود تاراج زمین‌ها با حضور دلالان و فوتبالیست‌ها در روزهای اخیر در منطقه قوت گرفته و افراد غیربومی و برخی بازیکنان با خریدن زمین‌های کشاورزی، قصد دارند در روستاهای حاشیه بندر امیرآباد هتل و رستوران بسازند.

موسوی‌پور رئیس اتحادیه املاک شهرستان بهشهر گفت: موضوع افزایش تقاضا برای خرید زمین‌های اطراف بندر امیرآباد بهشهر  مربوط به دو سال قبل و زمانی بود که اعلام شد بندر امیرآباد قرار است به عنوان منطقه آزاد معرفی شود. در پی اعلام این موضوع، برخی افراد غیربومی اقدام به خریدن زمین‌ها اطراف این منطقه کرده بودند و اینکه اعلام شده فوتبالیست‌ها در روزهای اخیر زمین خریده‌اند، درست نیست. دو سال قبل از همکاران خود شنیده بودم دو فوتبالیست مشهور برای خریدن زمین به امیرآباد آمده بودند اما اینکه معامله‌ای هم ثبت شده باشد اطلاعی ندارم.

رئیس اتحادیه املاک شهرستان بهشهر افزود: همزمان با اعلام منطقه آزاد شدن بندر امیرآباد جلسه‌ای در فرمانداری بهشهر برگزار و اعلام شد به افراد بومی توصیه کنید زمین‌های خود را به غیر بومیان نفروشند اما ما اعلام کردیم امکان دارد این زمین‌ها با نام افراد بومی خریده و قولنامه‌ای واگذار شود. امروز هم موضوع هجوم دلالان و فوتبالیست‌ها برای خریدن زمین‌های اطراف بندر امیرآباد در روزهای اخیر تکذیب می‌شود. ضمن اینکه درباره پلاک‌بندی و فروش قطعه‌های بزرگ به غیربومی‌ها هم گزارشی نبوده است.

قنبری، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر هم با تکذیب خرید و فروش گسترده زمین‌های کشاورزی منطقه امیرآباد با هدف تغییر کاربری گفت: دو سال قبل وقتی زمزمه منطقه آزاد شدن بندر امیرآباد شنیده شد، خرید و فروش زمین‌های منطقه مدتی رواج پیدا کرد اما با توجه به اجرایی نشدن این طرح در حال حاضر تب و تاب خرید و فروش زمین از رونق افتاده است. گشت امور اراضی هر ماه در منطقه هر گونه تغییر کاربری زمین را زیر نظر دارد. چند مورد تغییر کاربری سال‌های گذشته برای ساختن انبار یا شرکت حمل و نقل مجوزهای لازم را از مراجع قانونی داشتند.

کد خبر 564572
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha