چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
۰ نفر

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس گفت: ۴۷۰۵ نفر از ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد بیکارند.

بی کاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا ، مهدی روشنفکر در نشست با رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور خاطرنشان کرد: ۴۷۰۵ نفر از جامعه ایثارگری این استان بیکارند که از این تعداد ۲۳۰۰ نفر ساکن ۳ شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون هستند. انتظار می‌رود اقدام ویژه از محل استخدامی‌ها و یا تسهیلات کلان در اختیار استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گیرد.

او با اشاره به اینکه بسیاری از کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران بازنشسته شده‌اند و چارت خالی زیادی در این اداره دارند اظهار کرد: ضروری است اقدامات لازم برای جذب نیروی جدید از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام شود.

روشنفکر با اشاره به اینکه ۲۳۸ شهید در این استان فاقد حکم حقوقی‌اند ادامه داد: خانواده‌ها بنیاد شهید را متولی می‌دانند و در این زمینه مراجعه می‌کنند، در حالی که حکم اولیه باید توسط یگان اعزام‌کننده صادر شود. انتظار می‌رود در این زمینه نیز چاره‌اندیشی صورت بگیرد.

رها شدن پروژه توانبخشی ورزشی بنیاد شهید پس از ۹ سال

نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس خواستار تامین اعتبار پروژه چندمنظوره توانبخشی ورزشی شد و گفت: این پروژه از ۲ محل مشارکتی بنیاد شهید و اعتبارات ملی- استانی تغذیه می‌شود که از سال ۹۰ تاکنون به حال خود رها شده، در حالی که در بسیاری استان‌ها در حال خدمات‌دهی هستند.

وی افزود: طبق بررسی‌های انجام‌شده، ۶۵ مزار شهید در قالب ۵۷ گلزار در شهرستان‌های سه‌گانه بویراحمد، دنا و مارگون هنوز ساماندهی نشده است.

روشنفکر با اشاره به شهرستان تازه‌تاسیس مارگون و مشکلات موجود در این دیار تصریح کرد: مجوز تاسیس یا خرید ساختمان برای بنیاد شهید و امور ایثارگران در این شهرستان ضروری است.

کد خبر 564345

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha