مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
۰ نفر

ایجاد منطقه نمونه گردشگری آوج در استان قزوین با تصویب هیات وزیران عملیاتی می‌شود.

پل معلق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه گردشگری در آبگرم و آوج گفت: آوج از ظرفیت‌های گردشگری بالایی برخوردار است و ایجاد پل معلق در محدوده شاهدره در آن زمینه جذب گردشگران زیادی را در آن ایجاد کرده است.

علی فرخزاد با تاکید بر حل مشکلات سرمایه گذاران حوزه گردشگری در شهرستان آوج افزود: با توجه به تصویب طرح نمونه گردشگری آوج باید تکلیف این طرح هرچه زودتر مشخص کرد و با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی، زیرساخت‌های لازم را در آن فراهم آورد.

وی اظهار کرد: مقرر شده تا ۳۷ هکتار از اراضی ملی مجاور پل معلق آوج و همچنین ۲۷ هکتار از اراضی مجاور غار عباس آباد آبگرم از طریق اداره کل منابع طبیعی به راه و شهرسازی منتقل شود تا برای سرمایه گذاری به منظور ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار بگیرد.

فرخزاد با بیان اینکه توسعه هر منطقه باید با توجه به استعدادها و ظرفیت‌های آن پیگیری شود، افزود: بر همین اساس توسعه آوج نیز در گرو رونق گردشگری است و باید نهایت تلاش خود را برای جذب سرمایه گذار حوزه گردشگری در این شهرستان انجام داد.

وی اظهار کرد: توسعه گردشگری می‌تواند مشکل اشتغال مناطقی چون آوج را برطرف سازد، بنابراین باید طرح‌های گردشگری در این شهرستان را هرچه زودتر به سرانجام و مرحله بهره‌برداری رساند.

شهرستان آوج به مرکزیت شهری به همین نام با ۲ بخش مرکزی و آبگرم در جنوب غربی استان قزوین قرار دارد.

کد خبر 564239

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha