مجموع نظرات: ۱
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
۰ نفر

قلب و ریه برای حفظ اکسیژن رسانی در بدن با هم کار می کنند. هنگامی که ریه تحت تأثیر یک بیماری تنفسی مانند ویروس کرونا (کووید ۱۹) قرار گیرد، قلب نیز ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد. قلب باید سخت کار کند تا خون را پمپاژ کند. این کار ممکن است برای شخص مبتلا به بیماری قلبی دشوارتر باشد.

کرونا

اگر به هر نوع بیماری قلبی عروقی مبتلا هستید، باید در مورد کووید ۱۹ احتیاط بیشتری داشته باشید و فاصله اجتماعی و سایر روش های پیشگیری از ویروس کرونا را جدی بگیرید. برخی از بیماران قلبی ممکن است خطر ابتلا به این بیماری را بیشتر داشته باشند و برخی دیگر در صورت ابتلا بیشتر در معرض عوارض قرار بگیرند. علاوه بر این، این ویروس می تواند به عضله قلب یا عروق آسیب برساند، در نتیجه مشکلات جدی ایجاد می کند.

خطر عفونت

افراد مسن ممکن است سیستم ایمنی ضعیف تری داشته باشند که آن ها را در معرض خطر بیشتری برای عفونت قرار می دهد. این بیماران باید اقدامات احتیاطی لازم را انجام داده و به مصرف داروهای خود ادامه دهند، مگر اینکه پزشک آن ها توصیه دیگری داشته باشد. بیماران جوانتری که فقط فشار خون بالا دارند، در مقایسه با دیگران در معرض خطر بیشتری نیستند.

خطر عوارض کرونا برای چه کسانی بیشتر است؟

۱- به طور کلی، افراد بالای ۶۵ سال مبتلا به بیماری عروق کرونر یا فشار خون بالا (که اغلب در مردان شیوع بیشتری دارد) ممکن است در معرض خطر بیشتری برای پیامدهای شدید کرونا باشند. این       افراد و هر فردی که دارای بیماری زمینه ای باشد و خطر ابتلا در آن ها زیاد است، باید اقدامات احتیاطی برای پیشگیری از ویروس کووید ۱۹ را جدی تر بگیرند.

۲- افراد مبتلا به بیماری قلبی یا کسانی که سکته کرده اند در معرض خطر بیشتری ناشی از عوارض کرونا هستند. این ویروس ممکن است به قلب آسیب برساند و جریان خون بیمار به قلب و مغز را        کاهش دهد.

۳- بیماران مبتلا به بیماری مادرزادی قلب، به ویژه در کسانی که نقایص مادرزادی آن ها با جراحی اصلاح نشده است، اگر به کووید ۱۹ آلوده شوند، ممکن است در معرض خطر بیشتری برای عوارض         ناشی از آن باشند، زیرا گردش خون آن ها قبلاً به خطر افتاده است.

۴- افراد مبتلا به بیماری شریان محیطی (PAD) در معرض خطر بیشتری از عوارض ناشی از کووید ۱۹ قرار دارند زیرا بسیاری از این افراد دیابت و بیماری قلبی نیز دارند که از جمله موارد مهم و اساسی       هستند که نتایج عفونت کووید ۱۹ را بدتر می کنند.

علائم کرونا در بیماران قلبی

علائم آسیب یا بیماری ریوی در افراد با و بدون بیماری قلبی یکسان است. بنابراین اگر علائم ویروس کرونا دارید، باید با پزشک خود تماس بگیرید. برخی از علائم ریوی کرونا مشابه مشکلات قلبی است مانند: تنگی نفس؛ بنابراین این علائم همیشه نشان دهنده کووید ۱۹ نیست و می توانند نشان دهنده یک مشکل جدی قلبی باشند که نیاز به مراقبت پزشکی دارند.

اگر دچار مشکلات تنفسی شدیدی هستید، لب ها و صورت شما مایل به آبی شده است، یا احساس گیجی می کنید، باید سریعاً با اورژانس تماس بگیرید. از کجا بدانیم که درد قفسه سینه ما ناشی از کرونا است یا مشکلات قلبی برای یافتن پاسخ این سوال روی آیا درد قفسه سینه نشانه کروناست کلیک کنید.

حمله قلبی با سکته مغزی چه تفاوتی دارد؟

حملات و سکته های قلبی فوریت های پزشکی هستند که به محض تشخیص علائم باید درمان شوند. دستور ماندن در خانه و حفظ فاصله اجتماعی، قسمت مهمی از محدودیت ها در پیشگیری از ویروس کرونا است. نتایج هر دو حمله قلبی یا سکته مغزی تا حد زیادی به سرعت شروع درمان بستگی دارد، بنابراین اگر علائم هر یک از بیماری ها را تجربه کردید، از مراجعه به بیمارستان نترسید. بیمارستان ها هنوز مکان های مطمئنی برای مراقبت از شما هستند. اما علائم حمله قلبی و سکته مغزی چیست؟

علائم حمله قلبی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • درد یا ناراحتی در قفسه سینه
  • احساس سبکی سر، غش یا ضعف
  • درد یا ناراحتی در فک، گردن یا پشت
  • درد یا ناراحتی در یک یا هر دو بازو یا شانه ها
  • تنگی نفس

علائم سکته مغزی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ضعف در صورت، بازو یا پا، به ویژه در یک طرف بدن
  • مشکل دیدن در یک چشم یا هر دو چشم
  • مشکل در راه رفتن، سرگیجه، از دست دادن تعادل یا عدم هماهنگی
  • گیجی، مشکل در گفتار یا مشکل در درک گفتار
  • سردرد ناگهانی شدید که علت مشخصی ندارد.

مراقبت از خود در برابر ویروس کرونا

اگر بیماری قلبی عروقی دارید، در مورد محافظت از خود در برابر ویروس هوشیار باشید. به شستشوی دست ها توجه بیشتری داشته باشید، به صورت، چشم یا بینی خود دست نزنید و برای احتیاط ماسک یا پوششی روی صورت خود بزنید. زندگی در یک بیماری همه گیر استرس زا است، اما اکنون زمان آن نیست که عادت های سالم قلبی فراموش شوند. در خانه بودن ممکن است این فرصت را به شما بدهد که بیشتر به سلامتی خود توجه کنید.

- در داخل خانه فعالیت داشته باشید.

اگر وسایل ورزشی دارید، به استفاده از آن ها ادامه دهید. در غیر این صورت، با راه رفتن در خانه یا بالا و پایین رفتن از پله ها ورزش کنید - فقط فعال باشید.

- از این فرصت استفاده کنید و رژیم خود را اصلاح کنید.

عادت های آشپزی خود را تغییر دهید و غذاهای سالم بخورید که در طولانی مدت برای شما مفید هستند.

- استرس خود را مدیریت کنید.

استرس اضافه شده در همه گیری کرونا، فرصتی برای شماست تا میزان استرس خود را ارزیابی کنید و از تکنیک های مدیریت استرس برای کاهش آن استفاده کنید.

- سیگار کشیدن را ترک کنید.

کووید ۱۹ یک بیماری تنفسی است. ممکن است ظرفیت ریه در افراد سیگاری کاهش یابد، در نتیجه آن ها بیشتر در معرض خطر قرار می گیرند. به علاوه، گذاشتن سیگار به دهان شما فرصتی برای انتقال ویروس فراهم می کند. اکنون زمان ترک سیگار است.

مصرف داروهای قلبی

بیماران باید به مصرف داروهای خود ادامه دهند. ما به بیماران توصیه می کنیم داروهای خود را برای مدت ۹۰ روز تهیه کنید تا نیازی نباشد برای خرید آنها مرتب به داروخانه مراجعه کنید.

بحث در مورد برخی از داروهای ضد فشار خون، مهارکننده های ACE (مهارکننده های آنزیم مبدل آنژیوتانسین یا نام تجاری لیزینوپریل) و ARB (مسدود کننده گیرنده آنژیوتانسین یا نام تجاری لوزارتان) وجود دارد که می تواند افراد را مستعد عفونت کووید ۱۹ کند. با این حال، شواهد کافی برای اثبات صحت این واقعیت وجود ندارد. بنابراین بیماران باید به مصرف داروهای خود تحت نظر متخصص قلب ادامه دهند.

با توجه به شیوع کرونا و امکان مشاوره آنلاین در منزل می توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری، با دکترنادر افشاری متخصص قلب و عروق از طریق لینک زیر در ارتباط باشید:

https://drnaderafshari.ir

کد خبر 564123

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha