پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
۰ نفر

طرح‌های پیشنهادی برای بهسازی محیطی آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) و همچنین ساماندهی ضلع شرق حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در جلسه‌ای با حضور عضو شورای اسلامی شهر تهران و شهردار منطقه ۲۰ بررسی شد.

در این جلسه‌ای که با حضور «حسن خلیل‌آبادی» عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و شمیرانات، «فرهاد افشار» شهردار منطقه، معاونان فنی و عمرانی و خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه، تولیت امامزاده عبدالله(ع) و یکی از استادان طراحی شهری تشکیل شد، طرح پیشنهادی بهسازی محیطی امامزاده عبدالله(ع) شامل ایجاد باغ ایرانی، فرهنگسرا، موزه سنگ‌نوشته‌های قدیمی، ساماندهی قبور و بهسازی فضای سبز این آستان بررسی شد. خلیل‌آبادی با تأکید بر اجرای طرح مؤثر برای بهسازی محیطی امامزاده عبدالله(ع)، اجرای طرح‌های گردشگری پیرامون این آستان را در راستای توسعه اقتصادی و جذب گردشگر مؤثر خواند.

شهردار منطقه ۲۰ نیز ضمن تأکید بر لزوم اجرای طرحی مناسب برای بهسازی محیطی این آستان، هر فعالیتی را منوط بر تعریف سند بالادستی، تصویب طرح و تأیید سازمان میراث فرهنگی دانست. افشار با اشاره به هویت این امامزاده گفت: «در شرایط عادی می‌توان از این فضای مقدس به‌عنوان یک فضای فرهنگی و تفرجگاه خانوادگی همراه با زیارت اهل قبور استفاده کرد و در شرایط اضطراری نیز می‌تواند به‌عنوان پایگاه پشتیبان محله مورد استفاده قرار گیرد.»

کد خبر 564097

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha