حدود دو ماه از مفقود شدن معین شریفی در جنگل کردکوی می‌گذرد و در این مدت با وجود تلاش‌های فراوان هیچ اثری از او پیدا نشده و خانواده‌اش همچنان نگرانند.

دوقلوهای معین شریفی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، معین جوان ۳۶ ساله ساکن کردکوی در غرب استان گلستان است که غروب یک روز تابستانی را برای پیاده‌روی در جنگل انتخاب کرده بود. لباس‌های ورزشی‌اش را گرفت و راهی منطقه‌ای در بالادست جنگل کردکوی شد. ماشینش را در کنار جاده پارک و پیاده‌روی‌ را شروع کرد. در آخرین مکالمه‌ به کارگر مغازه‌اش گفت که پیاده‌روی او رو به پایان است و نیم ساعت دیگر به مغازه بر می‌گردد. کم‌کم شب شد و خبری از معین نشد. همسرش دلواپس می‌شود و به پدر معین زنگ می‌زند که معین به خانه بازنگشته و تلفنش هم خاموش است. پدرش راهی جنگل می‌شود و ماشین فرزندش را پارک شده در کنار جاده پیدا می‌کند اما خبری از معین نبود و موضوع را به نیروهای انتظامی و امدادی اطلاع می‌دهد.

کوهنوردان، نجاتگران هلال‌احمر، جنگلبانان و دیگر نیروهای امدادی حدود ۲۰ روز به‌طور مستمر سرتاسر جنگل را به دنبال معین گشتند اما هیچ اثری از او یافت نکردند. عملیات جستجو متوقف شد و پیگیری پرونده به‌طور کامل به‌ دستگاه قضایی و انتظامی واگذار شد. اکنون که حدود ۲ ماه از مفقود شدن معین می‌گذرد، هیچ نتیجه‌ای به دست نیامده است. بی‌خبری از سرنوشت معین، زندگی خانواده او را به هم ریخته و شب و روز گوش به زنگ خبری از جگرگوشه‌شان هستند. دلوان و دلوین دخترهای دوقلوی معین هستند که چهار روز قبل تولد یک سالگی آنها بود. قطعاً معین هم مانند پدرهای دیگر نقشه‌های زیادی برای تولد فرزندانش داشت ولی سرنوشت به‌گونه‌ای دیگر رقم خورد و یافتن خبری از او، آرزوی خانواده شده است.

پدر معین اظهار کرد: در حال حاضر خبری جدید از سرنوشت معین به دست ما نرسیده و یکی از شایعاتی که خیلی مطرح می‌شود بحث مهاجرت از کشور با توجه به مهاجرت برادرش در سال ۹۴ است. معین کاری نکرده بود که نیاز باشد به این شکل از کشور خارج شود. چرا باید صحنه‌سازی کند و با رها کردن خودرو کنار جاده جنگلی برود؟ علاوه بر این معین وابستگی و علاقه بسیار زیادی به خانواده و شهرش داشت و اصلاً نمی‌توانست دوری اینها را تحمل کند. قرار بود من و معین برای مسافرت پیش فرزندم برویم که به خاطر شیوع کرونا آن را به زمان دیگری موکول کردیم. معین اصلاً آدم حاشیه‌سازی نبود و مشکلی با کسی نداشت. ای کاش تمام این شایعه‌ها درست و معین زنده باشد ولی در واقعیت همه اینها نادرست است. من خودم سال‌ها با نیروهای هلال احمر برای پیدا کردن افراد گمشده در جنگل کردکوی همراهی داشتم و خیلی‌ها را نجات دادم؛ ماجرای معین، نادرترین اتفاق در شهرستان کردکوی است.

فرماندار کردکوی به موضوع مفقود شدن معین شریفی اشاره کرد و گفت: از همان زمانی که خبر گمشدن این جوان اطلاع داده شد، نیروهای امدادی و کوهنوردان در محل حاضر شدند و چند روز متوالی جنگل را در شعاع چند کیلومتر جستجو کردند اما هیچ اثری از او پیدا نکردند و در نهایت به این نتیجه رسیدیم ادامه کار را به نیروهای قضایی، انتظامی و امنیتی واگذار کنیم. به خانواده شریفی اعلام کردیم هر حدس و گمان و احتمالی درباره وضعیت این جوان دارند به ما اعلام کنند تا پیگیری‌ها انجام شود. در حال حاضر به نتیجه‌ای نرسیدیم، پیگیری‌ها به هیچ عنوان متوقف نشده و موضوع در دستگاه قضایی، انتظامی و امنیتی در حال پیگیری است. کنترل پارک جنگلی کردکوی با توجه به قرار گرفتن این پارک در مسیر راه ارتباطی به روستاهای کوهستانی درازنو، رادکان، جهان‌نما، چمن ساور، یزدان محله، کنداب و...، نسبت به برخی پارک‌های جنگلی دیگر در استان سخت‌تر است.

ابراهیم قدمنان خاطرنشان کرد: در ماجرای خانم سها رضانژاد با اینکه قبل از حرکت گروه به آنها اعلام شد حضور گردشگران ممنوع شده ولی آنها باز هم وارد کردکوی شدند. اعضا برای عبور از بازرسی پارک جنگلی سوار خودروهای بومی منطقه شدند که مجاز به عبور بودند و به جهان‌نما رفتند. این مسیر علاوه بر روستاهای کوهستانی، به مازندران و سمنان نیز دسترسی دارد. ظرفیت نیروهای ما اینقدر نیست که تمام خودروها را بررسی کنیم که آیا بومی هستند یا نیستند. با توجه به استقرار پلیس در منطقه درازنو، قطعه زمینی در یزدان محله در نزدیکی درازنو در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفته است. با مسئولان منابع طبیعی برای نصب دوربین در ابتدای مسیر جنگل کردکوی مذاکره داشتیم تا هم به خاطر مسائل قاچاق چوب هم مسائل اجتماعی انجام شود. مدیریت پارک جنگلی امام رضا(ع) کردکوی از پیمانکار پس گرفته شده و از بخش خصوصی که مدیریت را بر عهده می‌گیرد خواهیم خواست دوربین کنترلی در پارک جنگلی نصب کند.

کد خبر 564063
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha