رئیس اتاق اصناف ایلام از تمدید دوباره تعطیلی بازار تا ۲۴ آبان‌ خبر داد و گفت: این تعطیلی در اجرای محدودیت‌های جدید کرونا در استان است.

محدودیت کرونایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، یونس حواسیان اظهار کرد: شرایط حاد و وضعیت سیاه کرونا در استان ایلام نیازمند اقدامات بازدارنده است و به همین دلیل، بازار استان تا ۲۴ آبان تعطیل شده است.

وی استمرار تعطیلی بازار ایلام را در شرایط موجود امری اجتناب‌ناپذیر دانست و خاطرنشان کرد: فروشگاه‌های تهیه و تأمین و فروش مواد غذایی از این امر مستثنا هستند. استثنا شدن فروشگاه‌های تهیه و تأمین و فروش مواد غذایی به معنای نادیده گرفتن شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیست و این فروشگاه‌ها خدمات خود را با رعایت دقیق موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به انجام می‌رسانند و حق ارائه خدمات به کسانی که بهداشت را رعایت نکنند ندارند.

رئیس اتاق اصناف ایلام گفت: بازاریان استان ایلام با همراهی خود در تعطیلی بازار با وجود شرایط بد اقتصادی و معیشتی، در جهت سلامت مردم گام برداشته‌اند و انتظارشان از مردم آن است که به رعایت بهداشت پای‌بند باشند و برای نجات جان خود و سایر افراد جامعه، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را در صدر برنامه‌های خود قرار دهند. راز شکست کرونا رعایت این نکات و ماندن در خانه است.

اجرای طرح محدودیت تردد به تفرجگاه‌ها و آرامستان‌ها

از سوی دیگر، رئیس پلیس راه استان ایلام از اعمال محدودیت تردد به تفرجگاه‌ها و آرامستان‌های استان خبر داد. به گزارش صدا و سیما، سرهنگ رضا همتی‌زاده گفت: برابر مصوبات ستاد مقابله با کرونا استان، از ۲۰ آبان، اجرای مقررات منع آمد و شد به تفرجگاه‌ها و محدودیت تردد به آرامستان‌ها اعمال می‌شود.

وی افزود: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان، تصمیمات مصوب ستاد به شکل سخت‌گیرانه توسط نیروهای انتظامی و پلیس راه و با همکاری راهداری و شهرداری و سایر نهادهای مربوطه به اجرا در خواهد آمد. هر گونه تردد غیرضروری مشمول تخطی از مقررات و محدودیت‌های طرح اعلام‌شده است و با اعمال قانون ۵۰۰ هزار تومانی مواجه خواهد شد.

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: برای اجرای مراسم و آیین‌های مربوط به تشییع و کفن و دفن فوت‌شدگان با هماهنگی شهرداری و دهیاری‌ها به تعداد محدود اجازه تردد داده می‌شود.

کد خبر 564051

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha