مشاور سابق جو بایدن رئیس جمهوری منتخب امریکا می‌گوید بازگشت به برجام از اولویت‌های اصلی دولت جو بایدن خواهد بود و بایدن ظرف مدت کوتاهی پس‌از استقرار در کاخ سفید، به برجام بازخواهد گشت.

بایدن

به گزارش همشهری آنلاین، «آموس هاچسن» در گفت‌وگویی افزوده است: معتقدم بایدن در ماه‌های نخست ریاست جمهوری به‌صورت کامل به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بازخواهد گشت؛ این به معنی لغو تحریم‌های امریکا در ازای تعلیق برخی برنامه‌های هسته‌ای توسعه یافته ایران در 3 سال گذشته است.

هاچسن که در دولت اوباما و در وزارت خارجه وظیفه نظارت بر تحریم‌های حوزه نفتی علیه ایران را برعهده داشت، گفت که بایدن همزمان می‌خواهد «برخی تغییرات» در برجام از جمله در بازه زمانی انقضای این توافق بین‌المللی، صورت دهد.از سویی دیگر وزیر امور خارجه آلمان پیروزی جو بایدن در انتخابات امریکا را فرصتی جدید برای تعامل بیشتر اروپا و امریکا در قبال برجام دانست.

هایکو ماس در پی پیروزی جو بایدن در انتخابات امریکا گفت که سیاست‌های جداگانه کشورهای اروپایی و امریکا بر سر برنامه هسته‌ای و موشکی ایران کارآمد نیست و این کشورها باید رویکردی همسو در پیش بگیرند. او تحولات سیاسی در امریکا را به‌ مثابه فرصتی جدید برای همکاری اروپا و امریکا دانسته و گفته است: ما باید مجدداً دور هم جمع شویم.

کد خبر 563923

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    22 8
    استاد جو بایدن شما با ایران توافق کن همه چی درست میشه