دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
۰ نفر

فیلم «جلویم را بگیر» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جشنواره توکیو ۲۰۲۰ شد که تنها جایزه این دوره از این رویداد سینمایی است.

جلویم را بگیر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو امسال با شرایط ویژه تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا برگزار شد و در نهایت کمدی ژاپنی «جلویم را بگیر» به نویسندگی و کارگردانی آکیکو اوکو به عنوان بهترین فیلم از نگاه مخاطبان این رویداد سینمایی انتخاب شد.

امسال با توجه به چالش های ایجادشده در پروازهای بین المللی همزمان با بحران جهانی کرونا، جشنواره فیلم توکیو تمامی بخش های رقابتی خود را حذف و بخش جدید Tokyo Premiere ۲۰۲۰ ایجاد کرد که ترکیبی از بخش های رقابتی بین المللی، آینده آسیا و سینمای ژاپن و شامل نمایش ۳۰ فیلم بین المللی از کارگردان کهنه کار و نوظهور سینمای جهان بود. همچنین به جای هیات داوران، جشنواره فیلم توکیو امسال تنها یک جایزه به انتخاب مخاطبان به فیلم های حاضر در جشنواره اختصاص داد.

سینمای ایران با چهار فیلم در جشنواره توکیو ۲۰۲۰ حضور داشت، «مجبوریم» جدیدترین ساخته رضا درمیشیان و «تی تی» به کارگردانی آیدا پناهنده دو نماینده سینمای ایران در بخش Tokyo Premiere ۲۰۲۰ جشنواره توکیو بودند که اولین نمایش جهانی خود را در این رویداد سینمایی تجربه کردند.

«دشت خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی که در اولین حضور بین المللی خود توانست جایزه بهترین فیلم بخش افق های هفتاد و هفتمین جشنواره ونیز را کسب کند به همراه «شیطان وجود ندارد» محمد رسول اُف برنده جایزه خرس طلای جشنواره برلین ۲۰۲۰ هم در بخش «تمرکز جهانی» جشنواره فیلم توکیو به روی پرده رفتند.

سی و سومین جشنواره فیلم توکیو از ۳۱ اکتبر تا ۹ نوامبر (۱۰ تا ۱۹ آبان) در ژاپن برگزار شد.

کد خبر 563822

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha