مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
۰ نفر

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از صدور اسناد تک‌برگ کاداستری برای ۱۳۳ هزار و ۷۷۰ هکتار اراضی ملی و دولتی این استان خبر داد.

نقشه استان تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علینقی حیدریان گفت: در راستای قانون جامع کاداستر تاکنون برای تهیه نقشه های کاداستر بیش از ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی استان تهران قرارداد با شرکت‌های مشاور منعقد شده و این مرحله در حال انجام است.

وی ادامه داد: این تعامل ایجاد شده بین ادارات کل ثبت اسناد و منابع طبیعی استان تهران و تأکیدات رئیس دستگاه قضا فرصت مناسبی است تا طرح کاداستر به طور کامل برای عرصههای ملی و دولتی استان اجرا و برای تمامی پلاک های ثبتی اسناد تک برگ صادر شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران طرح کاداستر را اقدامی زیربنایی برشمرد و  اظهار کرد: اجرای این طرح از ضروریات توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و نیز ابزار مهم فنی، حقوقی و اطلاعاتی محسوب می‌شود. اجرای طرح کاداستر یکی از اقدامات مهم و اساسی است که نقش به‌سزایی در شفافیت و جلوگیری از پدیده زمین خواری و فساد در معاملات ایفا می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران بر سرعت بخشی در اجرای طرح کاداستر تأکید کرد و افزود: با توجه به اهمیت اجرای این طرح ضروری و لازم است تا کمیته فنی ممیزی با سرعت بیشتری نسبت به تأیید و تحویل نقشه‌های اصلاحی به حوزه‌های ثبتی مربوطه جهت صدور اسناد تک برگ اقدام کند.

کد خبر 563784

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha