سخنگوی شورای شهر تهران از بی‌شباهت بودن سردیس‌های نصب شده در پارک هنرمندان با چهره واقعی صاحبان این سردیس‌ها انتقاد کرد.

علی اعطا

‏به گزارش همشهری آنلاین، علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در واکنش به آنچه که طراحی نامناسب سردیس‌های نصب شده در پارک هنرمندان نامیده است، در توئیتر نوشت:

«از محوطه پارک هنرمندان رد می‌شدم. توجهم به سردیس‌های نصب شده از بزرگان هنر در محوطه این پارک جلب شد. سردیس‌هایی که غالبا شباهتی به چهره‌های واقعی نداشت! رسمی زیبا و ایده‌ای اصیل، قربانی طراحی نامناسب و اجرای غلط شده است.

کج سلیقگی در ساخت سردیس و تندیس برای ما که قدرت قلم ابوالحسن خان صدیقی را در ساخت مجسمه های فردوسی و سعدی و ابن سینا در برابر دیدگان ماست، مایه تاثر است. نگاه کنید به تندیس‌های ساخته شده از سردار شهید سلیمانی در برخی شهرها که مشابهت سهل است، حداقل تناسب‌های لازم را ندارند.

دیدم برخی اهل هنر و رسانه‌ها نیز، نسبت به موضوع واکنش نشان داده‌اند. به عنوان یک عضو ⁧شورا⁩ و البته، دانش آموخته دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، که ٧ سال از دوران دانشجویی خود را در این دانشکده سپری کرده ام، توقع تدبیر بیشتر از مدیران دارم.»

کد خبر 563773
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha