مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
۰ نفر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: زنان استان در آخرین بررسی‌ها از نظر الگوی تغذیه و شاخص‌های تن‌سنجی ۴۳.۸۷ درصد چاقی و اضافه‌وزن دارند.

اضافه وزن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر جمیل صادقی‌فر اظهار کرد: بر این اساس، ۱۶.۳۶ درصد زنان ایلامی مبتلا به اضافه وزن، ۹.۳۹ درصد مبتلا به چاقی و ۱۸.۰۳ درصد مبتلا به چاقی شکمی بوده‌اند. سال گذشته ۴۹.۷ درصد مجموع مرگ‌های استان در گروه سنی ۳۰ تا ۷۰ سال مربوط به زنان بوده است.

دکتر صادقی‌فر به الگوهای نامطلوب غذایی در زنان اشاره کرد و افزود: در بین زنان استان ایلام، الگوی نامطلوب مصرف لبنیات ۶.۱۰ درصد، مصرف نامطلوب میوه و سبزی به ترتیب ۴.۴۱ و ۴.۶۹ درصد، مصرف مقادیر بالاتر از میزان مجاز نمک ۶.۳۱ درصد، مصرف فست‌فود و نوشابه‌های گازدار و نوشیدنی‌های شیرین و صنعتی ۳.۹۰ درصد و مصرف روغن ۱.۳۴ درصد است.

وی کم‌تحرکی و فعالیت بدنی ناکافی را در بین زنان استان معادل ۱۰.۴۸ درصد عنوان کرد و از دیگر شاخص‌های سلامت مرتبط با سبک زندگی را افسردگی با ۰.۷۹ درصد افراد مبتلا، اختلال اضطرابی با ۰.۱۱ درصد، غربال مثبت فشار خون بالا با ۱.۲۴ درصد و کلسترول بالای خون با ۲.۹۵ درصد افراد مبتلا برشمرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: چنانچه مشکلاتی اعم از سوءتغذیه، کار طاقت‌فرسا و دیگر مسائل فرهنگی و اجتماعی مؤثر بر سلامت آنها نادیده انگاشته شود، سلامت خود و خانواده آنان و متعاقبا سلامت و نشاط جامعه دچار آسیب جدی خواهد شد.

کد خبر 563763

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha