مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
۰ نفر

روستای بالاخانلو از توابع بخش مرکزی شهرستان بویین‌زهرا به دلیل واقع شدن در حوزه آبگیر سد بالاخانلو در مکانی جدید جانمایی می‌شود.

جانمايي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرماندار شهرستان بویین زهرا گفت: در جلسه بررسی مشکلات و تسریع بخشیدن به عملیات جابه جایی روستای بالاخانلو که با حضور جمعی از مسئولان و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی برگزار و مقرر شد فعالیت‌های زیربنایی برای انتقال این روستا از هفته آینده آغاز شود.

مصطفی آقاعلی افزود: برای سرعت بخشیدن به عملیات جابه جایی روستا و همچنین آبگیری سد بالاخانلو بر همکاری دستگاه‌های مجری و متولی برای انجام سریعتر عملیات زیربنایی و احداث روستای جدید تاکید شد.

فرماندار بوئین زهرا خاطرنشان کرد: با آغاز عملیات زیربنایی و ایجاد زیرساخت برای انشعابات توسط دستگاه‌های خدمات رسان، زمینه لازم برای جا به جایی روستا و آبگیری سد بالاخانلو تا تیرماه ۱۴۰۰ فراهم خواهد شد.

وی اضافه کرد:سد بالاخانلو طبق آخرین بازدید صورت گرفته به پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد رسیده است و تا پایان دولت تدبیر و امید به بهره برداری خواهد رسید.

آقاعلی گفت: روستای بالاخانلو که در حدود ۱۰ خانوار جمعیت دارد در حوزه آبگیر این سد واقع شده است و به منظور پیشگیری از هرگونه خطر احتمالی برای جابه جایی روستا برنامه‌ریزی شد.

شهرستان بویین زهرا در ۵۵ کیلومتری مرکز قزوین واقع شده است.

کد خبر 563727

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha