جمعی از آبداران شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد به علت نگرفتن حقوق بعد از ۶ ماه مقابل استانداری، دادگستری و صدا و سیمای یاسوج تجمع کردند.

تجمع آبداران در یاسوج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، یکی از این آبداران گفت: ۲۰۰ نفر آبدار در استان هستیم که هر ۶ ماه یک‌بار پس از اینکه تجمع اعتراض‌آمیز انجام می‌دهیم حقوق ما پرداخت می‌شود. یکی دیگر از مشکلات ما قرارداد منعقدشده با ماست. شرکت آب و فاضلاب روستایی و شهر با هم ادغام شدند، در حالی که دو نوع قرارداد با آبداران منعقد شده. چرا باید نیروهای یک سازمان دو قرارداد متفاوت داشته باشند؟ این مسئله از نظر قانونی تخلف است و انتظار داریم متولیان امر نظارت و ورود کنند.

یکی دیگر از این آبداران گفت: در این شرایط کرونایی و وضعیت اقتصادی از تیرماه تاکنون یک ریال حقوق دریافت نکرده‌ایم.

آبدار دیگری ادامه داد: فرزند ۶ساله‌ام مشکل قلبی دارد و برای عمل جراحی نوبت زدم، اما با اینکه از بیمارستان زنگ زدند که برای عمل مراجعه کنید دفترچه بیمه نداریم و حقوقی هم پرداخت نشده که بتوانم فرزندم را درمان کنم.

یک آبدار دیگر گفت: آب را پمپاژ و وارد مخزن می‌کنیم و بعد به آن کلر می‌زنیم و تحویل مردم می‌دهیم. آب‌بها را هم آنلاین به حساب شرکت آب و فاضلاب واریز می‌کنیم، اما حقوق گیر خودمان نمی‌آید. آیا این حق ماست؟ از مسئولان استانی و کشوری انتظار داریم به مشکلات آبداران استان در این شرایط اقتصادی و کرونایی رسیدگی کنند.

یک آبدار دیگر عنوان کرد: چند ماه پیش، جلو استانداری تجمع کردیم. وقتی موضوع رسانه‌ای شد، بخشی از مطالبات ما را پرداخت کردند، اما از آن روز دیگر کاری صورت نگرفت.

پاسخ مسئول

فیض‌الله پاسره، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد، در این خصوص گفت: آبداران هیچ قرارداد کارگری با شرکت آب و فاضلاب ندارند و طرف حساب آنها پیمانکار و شرکت پیمانکاری است. برای مطالبه و پیگیری مسائل کاری و کارگری و مشکلات حقوق و بیمه خود باید به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند، اما به لحاظ اخلاقی مشکلاتشان را پیگیری خواهیم کرد.

کد خبر 563490

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha