رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: دیگر کم کم به مرگ‌های روزانه ۲۰۰ نفر در تهران می‌رسیم.

ناهيد خداكرمي

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر ناهید خداکرمی در دویست و چهل و هفتمین جلسه شورای شهر تهران و با اشاره به وضعیت ناشی از شیوع ویروس کرونا، گفت:‌ در حال حاضر ۶ هزار نفر در بیمارستان‌های تهران بستری هستند که نزدیک ۳ هزار نفر آنها به دستگاه متصل هستند و به همین دلیل امکان بالا رفتن آمار مرگ و میر وجود دارد. بنابراین می‌طلبد که سختگیری بیشتری در باب اجرای پروتکل‌ها اجرا شود.‌

وی افزود: متاسفانه با وجود درخواست‌های مکرر، به تعطیلی دوهفته‌ای تن داده نشد؛ اما یک دستورالعمل ناقص و ضعیفی توسط ستاد مقابله با کرونا ابلاغ شد که آن هم اجرا نمی‌شود. بنابراین در شرایطی که کرونا ویروس در پایتخت هر روز قربانی می‌گیرد و میزان ابتلا به حد نگران‌ کننده‌ای رسیده‌ است، رعایت پروتکل‌ها از سوی کلیه سازمان‌ها و نهادها امر مهمی است که متاسفانه علیرغم تاکید مکرر، شاهد هستیم که آنگونه که باید دستورالعمل‌های ضعیف کنترلی هم اجرا نمی‌شود.

خداکرمی با بیان اینکه نرفتن کارمندان به محل کار در شرایط فعلی فایده بیشتری برای کشور خواهد داشت، تصریح کرد: ‌توصیه دولت، دورکاری حداقل ۵۰ درصد نیروی انسانی است که بسیاری از دستگاه‌های خود دولت، نظیر وزارت راه و شهرسازی، ‌ وزارت صمت، این مهم را  اجرا نمی‌کنند و شهروندان به آن معترض هستند.

کد خبر 563451
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha