عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی رامشار در منطقه سیستان هم‌مرز با افغانستان و منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه هم مرز پاکستان بعد از گذشت افزون‌بر ۱۰ سال از تصویب آنها آغاز شده است.

رامشار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیستان و بلوچستان استانی بامرزهایی طولانی وکاملا صادراتی دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری در توسعه سرمایه گذاری مبتنی بربازار صادراتی بویژه بازارکشورهای همسایه افغانستان و پاکستان است و در این راستا و به منظور فراهم سازی زمینه مناسب سرمایه گذاری، ایجاد و راه اندازی مناطق ویژه اقتصادی بسیار موثر خواهدبود.

زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی رامشار با یکهزار هکتار اراضی در منطقه رامشار و ٥٠هکتار در مجاورت مرز میلک به سرعت ایجاد و این منطقه ویژه اقتصادی آمادگی جذب سرمایه گذار و ساخت واحدهای تولیدی و خدمات بازرگانی را دارد.

بهترین بازار صادراتی منطقه به دلیل دسترسی به بازار کشورهای آسیای میانه با جمعیت چند میلیون نفری به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد. ظرفیت‌های بالای این استان در زمینه ارتباط خارجی با سه کشور افغانستان، پاکستان و عمان فرصت‌های تجاری بسیار خوبی برای این منطقه و سه کشور یادشده فراهم کرد که هنوز از آن به خوبی بهره گرفته نشده است. بر اساس سند آمایش سرزمین؛ تجارت و ترانزیت مهمترین مزیت این استان است که باید مردم از آن بهره‌مند شوند.

کد خبر 563397

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha