رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که بارها رفتار دونالد ترامپ را نوعی دیکتاتوری خوانده بود، با اعلام پیروزی جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری منتخب گفت: جمهوری را حفظ کردیم.

نانسی پلوسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، به دنبال روشن شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و  ریخته شدن حداقل ۲۹۰ رای الکترال در سبد جو بایدن نامزد دموکرات، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان گفت: جمهوری را حفظ کردیم!

وی افزود: به جو بایدن به خاطر این پیروزی برای روح کشور ما تبریک می‌گویم. به کامالا هریس برای تاریخ سازی تبریک می‌گویم.اکنون زمانی برای التیام و افزایش با هم بودن است.

علاوه بر رئیس مجلس نمایندگان، وندی شرمن معاون سیاسی وزیر خارجه دولت باراک اوباما هم اظهار کرد: یک رئیس جمهوری واقعی. یک زن و رنگین پوست برای معاون رئیس جمهوری. تاریخ، دموکراسی. پایان هرج و مرج. کار سختی در پیش است اما امروز روز مسرت کامل است. آمریکا از تو متشکرم.

با گذشت پنج روز از ۱۳ آبان ماه، سرانجام آرای ایالت‌های سرنوشت ساز پنسیلوانیا، نوادا و آریزونا هم به سبد بایدن ریخته شد و نامزد حزب دموکرات با کسب ۲۹۰ رای الکترال به عنوان رئیس جمهوری منتخب برگزیده شده است.

حال باید دید فرایند حقوقی و کشاندن پرونده انتخاباتی به دادگاه توسط ترامپ و تیم حقوقی وی، می‌تواند رئیس جمهوری استیضاح شده و بازنده انتخابات را نجات دهد یا خیر.

هرچند به نظر می‌رسد ارکان آمریکا بر این باورند که انتخابات امسال، انتخاب بین یک حزب نبود بلکه انتخاباتی برای نجات آمریکا بوده است و از این رو، بعید است شکایت ترامپ در مسیر پیچ در پیچ دادگاه‌ها بر خلاف تصور وی، فرجامی داشته باشد.

کد خبر 563336

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    سگ زرد برار شغال