مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
۰ نفر

قرارداد ۱۰ هزار دلاری با کشورهای همسایه ازبکستان و پاکستان برای فروش محصولات چرمی و آثار چوبی با هنرمندان صنایع دستی استان مرکزی بسته شد.

صنایع دستی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: اگرچه تحریم‌ها محدودیتی در روند صادراتی کشور ایجاد کرده است، اما هنرمندان صنایع‌دستی این استان با ایجاد فروشگاه‌های دیجیتالی ارزآوری ۱۰ هزار دلاری محصولات صنایع‌دستی را برای استان به ارمغان آورده‌اند.

قاسم کاظمی افزود: با عقد این قرارداد با یک شرکت پاکستانی از این پس محصولات چرمی این استان در کشور پاکستان عرضه خواهد شد و یک ایرانی مقیم ازبکستان نیز با انعقاد قرارداد خرید آثار چوبی و پیکرتراشی صنایع‌دستی این استان را در کشور ازبکستان ارائه خواهد کرد.

وی ادامه داد: تحریم‌ها مانع حضور هنرمندان صنایع‌دستی یا صادرات در مجامع بین‌المللی نیست در سال گذشته میزان صادرات صنایع‌دستی در استان مرکزی بالغ‌بر ۴۶ هزار و ۴۰۰ دلار و از طریق چمدانی بوده است.

کاظمی با تأکید بر اینکه لازم است از روش‌ها و فناوری‌های نوین نیز برای بازاریابی و فروش محصولات صنایع‌دستی بهره بیشتری گرفت، افزود: امروزه دیگر فروش سنتی صنایع دستی پاسخگو نیست و باید از تجارت الکترونیک و بسترهایی مانند شبکه‌های اجتماعی برای آن استفاده کرد.

معاون صنایع دستی استان مرکزی گفت: در دوران پسا کرونا، کشورها و جوامعی برنده هستند که از بسترهایی مانند تجارت الکترونیک برای فروش محصولات صنایع‌دستی خود استفاده کنند. حفظ و احیای هنرهای دستی در گرو تأمین معیشت هنرمندان این عرصه است، تلاش داریم تا با مشارکت فعالان عرصه هنرهای دستی، محصولات و صنایع‌دستی استان مرکزی را از طریق فضای مجازی به بازارهای جهانی معرفی کنیم.

کد خبر 563109

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha