رئیس‌جمهور ونزوئلا آشوب‌های انتخاباتی در آمریکا به عنوان کشور مدعی دموکراسی را به تمسخر گرفت.

مادورو

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، روند برگزاری و شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تمسخر رئیس جمهور ونزوئلا را برانگیخت.

نیکلاس مادورو روز جمعه اعلام کرد: از تلاش آمریکا برای دادن درس دموکراسی به دیگر کشورها در حالی که نظام انتخاباتی خودشان ناقص است، خسته شده ام.

رئیس جمهور ونزوئلا گفت: ما در امور داخلی آمریکا مداخله نمی‌کنیم، ما از تظاهر آن‌ها به درس دادن دموکراسی به دیگران بیزار هستیم.

مادورو با اشاره تلویحی به تاخیر در اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت در ونزوئلا نتایج همان شب انتخابات اعلام می‌شود.

در حالی که ۴ روز از برگزاری انتخابات آمریکا می‌گذرد، هنوز نتیجه نهایی آن در هاله‌ای از ابهام است و اتهامات زیادی درباره تقلب و تخلف در انتخابات بویژه از سوی دونالد ترامپ و کمپین انتخاباتی او عنوان شده است.

جو بایدن دموکرات با ۲۶۴ رای الکترال پیش است و برای رفتن به کاخ سفید تنها ۶ رای دیگر نیاز دارد. ترامپ، اما با ۲۱۳ رای الکترال به نظر می‌رسد باید چمدان هایش را برای رفتن از کاخ سفید آماده کند. نتایج آرا ۴ ایالت پنسیلوانیا، جورجیا، نوادا و کارولینای شمالی هنوز قطعی نشده است.

کد خبر 562913

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha