رئیس کمیسیون امور بین الملل شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) امکان بازگشت آمریکا به برجام در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری را بعید ندانست.

کنستانتین کاساچوف

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، کنستانتین کاساچوف در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «ومستا ار اف» متعلق به شورای فدراسیون، در مورد امکان بازگشت آمریکا به برجام پس از پیروزی بایدن افزود: بله این احتمال ممکن است به وقوع بپیوندد. معامله هسته ای با ایران، ایده و اقدام  اجرا شده ازسوی باراک اوباما (رئیس جمهوری سابق آمریکا) است.

وی افزود: اگر بایدن به پیروزی برسد تلاش خواهد کرد نشان دهد که سیاست خارجی دونالد ترامپ جمهوریخواه کاملا اشتباه بوده است.

 رئیس کمیسیون امور بین الملل شورای فدراسیون امکان نرمتر شدن سیاست آمریکا تا حدودی و بازگشت این کشور به برجام را بعید ندانست.

وی در همین حال خاطرنشان کرد که سیاست کلی آمریکا در مورد تهران بعید است که نرم شود زیرا اسراییل شریک راهبردی آمریکا در منطقه باقی می ماند و مقام های اسراییلی تلاش می کنند آمریکا را وادار کنند که به ایران فشار وارد بیاورد.

به گزارش ایرنا، ترامپ در اردیبهشت ماه سال ۹۷ خروج کشورش از برجام را اعلام کرد و تحریم های رفع شده توسط این توافق را در دو مرحله در ۱۵ مردادماه و ۱۴ آبان ماه علیه ملت ایران بازگرداند. 

با این وجود مقام های آمریکایی از جمله مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در ماه های اخیر مدعی شده اند که آمریکا همچنان در برجام حضور دارد و خواستار تمدید محدودیت تسلیحاتی در مورد ایران و بکارگیری مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تحریم ها علیه ایران شد که جامعه بین الملل با آن موافقت نکرد.

کد خبر 562738

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha