مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
۰ نفر

نتایج تحقیقات ما در دپارتمان پژوهش آکادمی اکسیر نشان می دهد که قریب به ۹۰% از کسانی که در تلاش اند به اهداف مهاجرتی خود برسند به شکل ناباورانه ای در لا به لای موانع و هفت خان مهاجرت گیر کرده، پوستشان کنده شده و احتمالا در نهایت پشیمان می شوند.

تبلیغات

خان اول یا پروسه یادگیری زبان و اخذ مدارکی مثل آیلتس را در این مقاله شفاف سازی کرده و کمک می کنیم چطور تله ها را تشخیص بدهید.

اول زبان را دریاب!

اشتباهی محلک مراجعه به یک موسسه مهاجرتی در وهله اول بوده و متقاضیان معمولا برای اینکه آرام شوند، سریعا قراردادی امضا می کنند تا مطمئن شوند پروسه مهاجرتشان شروع شده. با پرداخت مبلغی (معمولا هم هنگفت)، متقاضی احساس پیشرفت پیدا می کند اما این کار نیست که شما را جلو می برد چرا که شما پشت در شماره یک مانده و باز کردن درهای شماره ۳، ۴ و ۵ سودی ندارد. فقط دل خود را خوش کرده و پولتان را هدر می دهید. اگر برنامه درستی برای دریافت مدرک آیلتس (معمولا نمراتی بین ۶ تا ۷.۵ هدف است) ندارید، به سراغ مراحل بعدی نروید!

تله ی مهاجرتی

متقاضیان متعددی قراردادی عقد کرده و مبلغی نسبتا زیاد را به عنوان پیش پرداخت به موسسه مهاجرتی محترم می دهند. بعد، آن مسئول محترم می گوید که سه ماهه آیلتس ۷ یا ۸ بگیرید و برای ما بیاورید. این متقاضی نیز با تصور اینکه زبانش خوب است این را پذیرفته و فردای آن رو به یک موسسه زبان مراجعه می کند و ۸۰% مراجعین با واقعیتی تلخ روبرو میشوند چون تحقیقات پنج ساله ی ما نشان میدهد ۸۰% مردم در سطوح Elementary تا Pre Intermediate هستند پس بصورت پیش فرض نزدیک به یک سال کار دارند.

تله ی زبان

سناریوی اول:

می گویید عجله دارید و آن موسسه زبان (با تصور اینکه سیاستی اخلاقمند ندارد) می گوید که شدنی است و با ثبت نام وارد مسیر خاکی می شوید. خیلی زود متوجه می شوید که شما اصلا آیلتس را متوجه نمی شوید چرا که زبان عمومی خوبی ندارید و در اصل تعیین سطح درستی انجام نشده. نمی توانید در بازه معین شده به نتیجه برسید و مجبورید برگردید به موسسه مهاجرتی و زمان بیشتری بخواهید. فکر می کنید می پذیرند؟ شاید! اگر شانس با شما یار باشد!

سناریوی دوم:

به رغم آنکه می گویید عجله دارید، آن موسسه زبان (با تصور اینکه سیاستی اخلاقمند دارد) می گوید که شدنی نیست و با ریختن آب پاکی روی دستتان مدت زمان بیشتری را پیش بینی می کند. به سرعت متوجه می شوید که احتمالا آن موسسه مهاجرتی یا چیزی از زبان و آیلتس نمی داند (که ممکن نیست!) و یا اصلا متوجه نیست و فقط فکر کسب درآمد است. اصلا اینطوری به نفعش است چون شما نتوانسته اید مدرک تان را بیاورید و تمام پیش پرداختتان برای آن ها کاملا سود و برای شما کاملا ضرر است. مجبورید برگردید به موسسه مهاجرتی و زمان بیشتری بخواهید، البته اگر بپذیرند! می پذیرند؟

چه کار کنم؟

ما در آکادمی اکسیر معتقدیم که اول باید تکلیف زبانتان را مشخص کنید و مشاوره زبان دریافت کنید. بعد، به سراغ پروسه مهاجرت بروید. تقریبا در هر هفته ۳۰ الی ۵۰ مورد در همین دام افتاده و با داستان مشابه به ما مراجعه می کنند. درضمن، خیلی از موسسات زبان نیز اخلاقمند نبوده و ممکن است با قولی که ایشان به شما داده اند در دو دام بیافتید. پس بهترین کار آن است که اول از زبان و IELTS مطمئن شده (نتیجه آزمون های آزمایشی به نمره مورد نظر نزدیک باشد) و سپس به سراغ عقد قرارداد با بهترین موسسات مهاجرتی بروید. برای یافتن یک مرکز خوب، مقاله بهترین آموزشگاه های آیلتس را ببینید.

مشکلات مراکز برگزاری امتحانات آیلتس

مشکلی دیگر این است که آن مرکز امتحانی ممکن است در برگزاری و ارائه مدارک شما را اذیت کند. حتما باید تحقیق کافی کرده و بهترین موسسه برگزاری IELTS را انتخاب کنید. مقاله بهترین موسسات برگزاری IELTS به توضیح و شفاف سازی مسائلی پرداخته و ویژگی هایی را برای انتخاب موسسه ای برتر اعلام کرده است.

هدف از مهاجرت

گاهی اصلا هدف مهاجر مشخص نیست. دلایلی که برای خودش چیده شاید اصلا واقعی و درست نباشد و به زودی با چندین دست انداز پشیمان می شود. لطفا مشاوره دریافت کنید! مهاجرت بعد از ازدواج، بزرگ ترین تصمیمی است که افراد در زندگی شان می گیرند.

غم انگیزتر آن است که برخی متقاضیان پس از مهاجرت و چند سال زندگی در جامعه هدف، تصمیم می گیرند به کشورشان برگردند. مراقب باشید از قبل تعریف درستی از این کار پیدا کنید تا دست از پا دراز تر به وضعیت قبلی باز نگردید.

حسن ختام

روشنگری تمیزکننده و مشخص کننده مسیر پیش روی شماست که قطعا با دریافت مشاوره ای صادقانه و حرفه ای برایتان اتفاق می افتد. به آکادمی اکسیر بیایید تا بتوانیم به شما کمک کنیم مسیر درست را پیدا کنید.

آکادمی زبان اکسیر، یک سبک زندگی

با لبخند انتخاب می شویم؛ با عشق میزبانتانیم.

از جای درست شروع کنید.

کد خبر 562699

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha