چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
۰ نفر

پلیس فتا استان مازندران دومین مومو دانش‌آموز را که عامل ایجاد رعب و وحشت در شبکه‌های اجتماعی شده بود، در ساری بازداشت کرد.

بازداشت مومو دانش‌آموز

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، رئیس پلیس فتا مازندران گفت: در پی مراجعه و طرح شکایت تعدادی از شهروندان ساروی مبنی بر ارسال پیام و کلیپ‌های تهدیدآمیز موسوم به چالش مومو به فرزندانشان، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. با شناسایی مالک خط تلفن، این فرد در تحقیقات پلیسی اعلام کرد سیمکارت متعلق به وی اما در اختیار فرزندش برای انجام تکالیف مدرسه است. این دانش‌آموز بدون اطلاع والدین به ارسال پیام‌های تهدیدآمیز در بستر واتساپ اقدام می‌کرد. فرد متخلف که تحت تاثیر چالش مومو قرار گرفته بود، به انگیزه شوخی با همکلاسی‌های خود یک حساب کاربری با تصویر مومو ایجاد کرده و با ارسال پیام‌های تهدیدآمیز به دوستانش باعث ایجاد استرس و وحشت بین آنان شده است.

سرهنگ سامع خورشاد از تشکیل پرونده برای متهم و معرفی وی به مرجع قضایی خبر داد و افزود: استفاده برخی معلمان و دانش‌آموزان از شبکه‌های اجتماعی خارجی همچون واتساپ و تلگرام به منظور آموزش مجازی امکان به خطر افتادن کودکان و نوجوانان را افزایش داده است. نرم‌افزار فیلترینگ خانگی با نصب برنامه، مدیریت رایانه، موبایل و تبلت به خانواده اجازه می‌دهد به اشکال مختلف بر کارهای فرزندان نظارت کنند.

رئیس پلیس فتا استان مازندران از کاربران خواست در صورت برخورد با محتوای مشکوک و مجرمانه با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir در قسمت مرکز فوریت‌های سایبری گزارش دهند تا با گردانندگان این سایت‌ها و صفحات اجتماعی برخورد قانونی شود.

کد خبر 562440

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha