حمله تروریستی با تیراندازی و چاقو زدن دوشنبه شب در وین پایتخت اتریش دست کم ۴ کشته به جای گذاشت و مرد مهاجم هوادار داعش به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

Vienna

به گزارش همشهری آنلاین پلیس اتریش تا چندین نفر را در رابطه با این هوادار داعش که ۹ دقیقه پس از حمله به ضرب گلوله پلیس کشته شد، یک مرد ۲۰ ساله اهل مقدونیه شمالی است که سال پیش به خاطر عضویت داعش در مسیرش به سمت سوریه برای پیوستن به این گروه بازداشت شده بود. این مرد که پاسپورت اتریش را هم داشت، پیش از پایان محکومیت ۲۲ ماهه‌اش به زندان در ماه دسامبر گذشته آزاد شده بود.

صدراعظم اتریش، سباستیان کورتس گفت که قربانیا شامل «یک پیرمرد و یک پیرزن، یک مرد جوان رهگذر و یک پیشخدمت بوده‌اند. او شجاعت افسر پلیسی را که در این حمله هدف گلوله قرار گرفت و در وضعیت بحرانی اما پایدار در بیمارستان بستری است، ستود.

کورتس گفت همه کشور هدف حمله بوده است و قتل‌ها «خونسردانه» خواند و وقول داد هر کسی که در پشت این حمله بوده است، تعقیب شود.

کورتس گفت: «دشمنان ما جزئی از یک جامعه مذهبی نیستند، آنها تروریست هستند. این جنگی میان مسیحیان و مسلمانان یا اتریشی‌ها و مهاجران نست، بلکه جنگی میان تمدن و توحش است.»

۲۲ نفر با شلیک گلوله یا چاقو در این حادثه مجروح شدند و سه نفرشان در وضعیت بحرانی هستند.

مرد مهاجم به تفنگ خودکار، سلاح دستی و قمه مسلح بو و یک جلیقه تقلبی انفجاری پوشیده بود. او عکسی از خودش را با این سلاح‌ها پیش از شروع حمله روی حساب اینستاگرامی‌اش منتشر کرده بود.

کارل نامر، وزیر کشور اتریش گفت تا به حال، چهارده نفر مرتبط با این مهاجم برای بازجویی بازداشت شده‌اند و ۱۸ خانه در وین و اطراف آن بازرسی شده‌اند. با وجود گزارش‌های متناقض درباره تعداد مهاجمان در این حمله، نامر سه‌شنبه بعدازظهر گفت تا به حال شاهدی درباره وجود مهاجم دوم به دست نیامده است.

تیراندازی در ساعت ۸ شب دوشنبه نزدیک کنیسه اصلی وین در حالی شروع شد که بسیاری از مردم در آخرین شب باز ماندن رستوران‌ها و کافه‌ها پیش از قرنطینه یک ماه که از نیمه شب شروع شد، تفریح می‌کردند.

ار مردم وین خواسته شد روزانه سه‌شنبه در خانه بمانند. مدارس خارج از مرکز شهر باز بودند، اما از والدین خواسته شد که کودکانشان را در خانه نگهدارند. بازرسی‌های مرزی تشدید شده‌اند.

کد خبر 562261

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha