رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از کاهش ۳۰ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی کشور تا این لحظه خبر داد و گفت: محدودیت‌های ترافیکی در ۲۵ مرکز استان تا جمعه ۱۶ آبان ادامه دارد.

پلیس راه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، سرهنگ احمد شیرانی رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا درباره آخرین وضعیت جاده‌ها و محورهای مواصلاتی کشور پس از اجرای ممنوعیت تردد در مرکز ۲۵ استان کشور، گفت: طرح ممنوعیت و محدودیت تردد در مرکز ۲۵ استان کشور از ساعت ۱۲ ظهر روز گذشته آغاز شد و تا ساعت ۲۴ روز جمعه (۱۶ آبان) ادامه دارد.

او گفت: در ساعات اولیه اجرای این طرح، تراکم مقطعی در برخی از محورهایی که دارای محدودیت بودند، ایجاد شده بود که با توجه به اینکه بسیاری از خودروها هنوز در مسیر بودند، این موضوع طبیعی بود و با توجه به اینکه پلیس باید پلاک‌های بومی را از غیربومی تفکیک می‌کرد، در برخی از نقاط با ترافیک مواجه شدیم. اما پس از گذشت یکی دو ساعت از شروع طرح، این ترافیک مقطعی برطرف شد و مردم هم همکاری بسیار خوبی در این زمینه با ما داشتند. 

سرهنگ شیرانی گفت: همانطور که اعلام شد، در این طرح خروج خودروهای بومی هر استان ممنوع شده و همچنین از ورود خودروهای غیربومی به این ۲۵ استان نیز جلوگیری می‌شود. البته تردد خودروهای امدادی، حمل و نقل عمومی، بار، پلیس و سوخت رسان ممنوع نیست، و می‌توانند در این ایام تردد داشته باشند. 

او با بیان اینکه تردد در جاده‌های کشور روان گزارش شده است، تصریح کرد: در بررسی‌هایی که انجام شده است، تا این لحظه نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۰ درصد کاهش تردد داشته‌ایم. البته این آمار قطعا تغییر خواهد کرد. 

  • وضعیت استان‌های شمالی

این مقام انتظامی در پاسخ به این سوال که آیا این محدودیت‌ها با توجه به اینکه فردا روز کاری است، ادامه خواهد داشت، گفت: گرچه فردا (چهارشنبه) روز کاری است، اما این محدودیت‌های اعمال شده در مراکز ۲۵ استانِ قبلا اعلام‌شده ادامه خواهد یافت و ممنوعیت تردد خودروهای با پلاک غیر بومی به این استان‌ها اعمال خواهد شد. البته همانطور که پیش از این گفتیم، تردد خودروهای سوخت‌رسان، حمل و نقل عمومی و بار و خودروهای امدادی مجاز است. 

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه استان‌هایی شمالی در این طرح نیستند، وضعیت ترافیکی این استان‌ها به چه صورت است، گفت: با توجه به اینکه مسیرهای ورودی به استان‌های شمالی بیشتر از استان‌های همجوار آن‌ها بوده است و این استانها به شدت تحت کنترل هستند، تردد در محورهای استان‌های شمالی بسیار روان و سبک است و هیچ ترددی از استان‌های دیگر به این استان‌ها صورت نگرفته است. 

سرهنگ شیرانی خاطرنشان کرد: تردد بین استانی کرج و تهران هم به صورت یکپارچه دیده شده است. همچنین خودروهای مسافری و غیر بومی که قبل از اجرای این طرح و ابلاغ این اطلاعیه در جاده‌ها بودند صرفا می‌توانستند به سمت شهرهای خودشان حرکت کرده و از کمربندی‌ها گذر کنند و اجازه ورود به مرکز هیچ استان غیربومی را نداشتند. 

وی تاکید کرد: همکاران امدادی و هلال احمر در اجرای این طرح با پلیس راه همکاری لازم را دارند. خوشبختانه مردم هم در این زمینه همراه پلیس بوده و همکاری خوبی داشته‌اند.

کد خبر 562208

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha