سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
۰ نفر

فیلم سینمایی «چارتر» به کارگردانی آماندا کرنل از سوئد در بخش بهترین فیلم بین‌المللی نود و سومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار رقابت می‌کند.

فيلم چارتر نماينده سوئد در اسكار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین، درام خانوادگی «چارتر» داستان زنی تنها به نام آلیس را روایت می‌کند که پس از جدا شدن از همسرش فرزندان خود را ندیده است. او که دو ماه منتظر صدور رای دادگاه حضانت مانده، نیمه‌های شب پیامی از پسرش دریافت می‌کند و دست به کار می‌شود. او در یک آدم‌ربایی آشکار بچه‌هایش را برمی‌دارد و در سفری چارتر سوی جزایر قناری می‌رود. آن دال تورپ نقش اصلی این فیلم ۹۴ دقیقه‌ای را ایفا کرده است.

«چارتر» نخستین بار در دنیا ۲۶ ژانویه ۲۰۲۰ در جشنواره فیلم ساندنس رونمایی و نامزد دریافت جایزه بزرگ داوران شد. نمایش در جشنواره‌های گوته‌بورگ در سوئد و زوریخ در سوئیس و اکران اینترنتی در هلند و فرانسه هم در کارنامه دومین تجربه کارگردانی خانم کرنل دیده می‌شود. او «خون سامی» را سال ۲۰۱۶ ساخت و با آن ۲۵ جایزه و ۱۶ نامزدی به دست آورد؛ از جمله جایزه بهترین فیلم اول از جشنواره معتبر ونیز.

«درباره بی‌نهایت بودن» به کارگردانی روی اندرسن و مستند «من گرتا هستم» ساخته ناتان گراسمان دو نامزد دیگر سینمای سوئد برای حضور در اسکار ۲۰۲۱ بودند که در نهایت «چارتر» گوی سبقت را از آنها ربود. سوئد آخرین بار در ۱۹۸۳ با «فانی و الکساندر» اینگمار برگمان برنده اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شده و در ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به ترتیب با «مردی به نام اوه» و «مربع» نامزد دریافت اسکار بوده است.

کد خبر 562202

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha