هفته سوم مسابقات لیگ قهرمانان اروپا امشب (سه شنبه) با برگزاری ۸ دیدار پیگیری خواهد شد.

لیگ قهرمانان اروپا.JPG

به گزارش همشهری آنلاین هفته سوم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا امشب (سه شنبه) از ساعت ۲۱:۱۵ آغاز خواهد شد و در چهار گروه، هشت دیدار برگزار می‌شود.

  • گروه A

در این گروه از ساعت ۲۱:۱۵ تیم فوتبال لوکوموتیو مسکو به مصاف اتلتیکو مادرید می‌رود و از ساعت ۲۳:۳۰ سالزبورگ میزبان بایرن مونیخ خواهد بود.

 برای اولین بار است که سالزبورگ قهرمان لیگ اتریش از قهرمان آلمان و فاتح فصل گذشته لیگ قهرمانان میزبانی می‌کند. سالزبورگ در هفته دوم با بدشانسی مقابل اتلتیکومادرید شکست خورد، در حالی که بایرن مونیخ برابر لوکوموتیو مسکو را با نتیجه نزدیک ۲ بر یک شکست داد. بایرن مونیخ قهرمان بی چون و چرای فصل گذشته، امسال هم با قدرت وارد مسابقات شده است، این تیم در ۲ بازی اول خود ۲ پیروزی کسب کرده، ۶ گل زده و تنها یک گل خورده است.

این تیم در ۶ مسابقه‌ای که در رقابت‌های اروپایی برابر تیم‌های اتریشی به میدان رفته شکست نخورده است حاصل این ۶ دیدار ۴ پیروزی و ۲ تساوی بوده است، شاگردان هانسی فلیک در لیگ قهرمانان اروپا هم ۱۳ پیروزی متوالی داشته اند.

در این گروه پس از بایرن مونیخ ۶ امتیازی اتلتیکو مادرید با ۳ امتیاز که حاصل پیروزی برابر سالزبورگ در هفته دوم بود، در رتبه دوم قرار دارد و لولوموتیو مسکو و سالزبورگ یک امتیازی در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند.

  • گروه B

در اولین بازی این گروه از ساعت ۲۱:۱۵ شاختار دونتسک اوکراین میزبان مونشن گلادباخ آلمان خواهد بود. در دیگر بازی این گروه از ساعت ۲۳:۳۰ رئال مادرید در ورزشگاه دوم خود پذیرای اینتر میلان ایتالیا خواهد بود.

  • زیدان -کونته؛ یاران دیروز، رقیبان امروز

بی تردید یکی از مهمترین و  جذاب‌ترین دیدار های امشب بازی رئال مادرید و اینترمیلان ایتالیا خواهد بود. شاید روزی که نتایج قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان مشخص شد کسی فکر نمی‌کرد که ۲ تیم بزرگ گروه دوم در ۲ هفته اول تنها یک و ۲ امتیاز کسب کنند و قعرنشین گروهی باشند که ۲ تیم دیگر آن شاختار و مونشن گلادباخ هستند، اما حقیقت آن است که در این گروه اوضاع بر وفق مراد ۲ تیم بزرگ نبوده است.

رئال مادرید در شرایطی میزبان اینترمیلان خواهد بود که ۲ تیم رتبه‌های انتهایی جدول را به خود اختصاص داده‌اند و این بدان معنی است که تساوی در این دیدار نتیجه‌ای ناخوشایند برای زین الدین زیدان و آنتونیو کونته خواهد بود که سال‌های دور در یوونتوس هم تیمی بودند. این ۲ برای اولین بار است که به عنوان سرمربی در روی هم قرار می‌گیرند.

اینتر میلان از ۲ بازی اول خود ۲ تساوی کسب کرده و با ۲ امتیاز در جای سوم جدول قرار گرفته است. رئال مادرید رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان را بسیار ضعیف شروع کرده است این تیم هم مانند اینتر هنوز طعم پیروزی در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان را نچشیده و در ۲ بازی نخست خود یک تساوی و یک شکست داشته است. آن‌ها در دیدار برابر شاختار همان نیمه اول سه صفر از حریف عقب افتادند و اگرچه ۲ گل به ثمر رساندند، اما نتوانستند برابر حریف اوکراینی از شکست فرار کنند. شاگردان زیدان برابر مونشن‌گلادباخ نیز در یک ساعت اول ۲ گل دریافت کردند و در دقایق پایانی ۲ گل زدند و بازی را به تساوی کشاندند.

این نتایج ضعیف باعث شد زیدان با اولتیماتوم سران باشگاه مواجه شود، اما ستاره سابق تیم ملی فرانسه با پیروزی سه بر یک در ال‌کلاسیکو و ۴ بر یک برابر اوئسکا برای خود زمان خرید.

در این گروه شاختار دونتسک در ۲ هفته اول دست به کار بزرگی زد و پس از پیروزی برابر رئال مادرید در اسپانیا در هفته اول، اینترمیلان را نیز در خانه متوقف کرد و فعلا با ۴ امتیاز صدرنشین است.

پس از نماینده اوکراین، مونشن گلادباخ با ۲ تساوی ۲ بر ۲ برابر تیم‌های رئال مادرید و اینتر با ۲ امتیاز در رتبه دوم قرار دارد.

  •  گروه C

در این گروه از ساعت ۲۳:۳۰ به طور همزمان ۲ دیدار برگزار خواهد شد منچستر سیتی در ورزشگاه اتحاد به مصاف المپیاکوس یونان می‌رود و پورتوی پرتغال که مهدی طارمی را در اختیار دارد، در خانه خود برابر مارسی بازی می‌کند.

پپ گواردیولا در حالی این هفته برابر المپیاکوس قرار می‌گیرد که باید ۵ روز بعد در لیگ برتر انگلیس شاگردانش را برابر لیورپول به میدان بفرستد، اما سرمربی تیم منچسترسیتی پیش از دیدار برابر المپیاکوس گفته است که قدرتمندترین تیم خود را راهی این مسابقه خواهد کرد و به بازی برابر لیورپول فکر نمی‌کند.

بیماری و مصدومیت بازی کنان منچسترسیتی باعث شده است تا گواردیولا این فصل با دستی بسته تیمش را وارد مسابقات کند و به همین دلیل بدترین شروع فصل دوران سرمربیگری خود را در لیگ جزیره تجربه می‌کند، اما منچسترسیتی در لیگ قهرمانان نسبت به لیگ برتر شروع بهتری داشته و هر ۲ بازی اول خود برابر پورتو و مارسی را با پیروزی پشت سر گذاشته است. گواردیولا می‌خواهد خیلی زود امتیازهای لازم را برای صعود به مرحله حذفی جمع آوری کند.

مصدومیت سرخیو آگوئرو وگابریئل ژسوس باعث شده است که تیم منچسترسیتی عملاً این فصل مهاجم سرشناسی نداشته باشد، در غیاب این ۲ مهاجم فران تورس بار گلزنی تیم را به دوش کشیده است و در ۲ بازی اول خود در لیگ قهرمانان گلزنی کرد.

منچسترسیتی در هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان با نتیجه ۳ بر صفر مارسی فرانسه را شکست داد، فران تورس که هفته اول برابر پورتو گل زده بود با گلزنی برابر مارسی اولین بازیکن منچسترسیتی پس از ماریو بالوتلی در سال ۲۰۱۱ شد که در ۲ بازی اول خود در لیگ قهرمانان، گلزنی می‌کند.

مصدومیت‌ها باعث ایجاد تغییراتی در سیتی شده است، اما تورس و فیل فودن ۲۰ ساله از این اتفاق سود برده اند ضمن آن که کوین دی بروینه در "استاد ولودروم" یک بار دیگر به شرایط مطلوب خود برگشت به طوری که پپ گواردیولا گفت: ما واقعاً بسیار خوب بازی کردیم.

  • یاران طارمی برابر مارسی

در گروه سوم پس از منچسترسیتی ۶ امتیازی، یاران مهدی طارمی در پورتو با ۳ امتیاز که حاصل برد برابر المپیاکوس بود و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به این تیم یونانی در رتبه دوم قرار دارند.

مهدی طارمی که این فصل با پیوستن به پورتو به بازیکنی نیمکت نشین تبدیل شده در شکست ۳ بر یک  این تیم برابر منچسترسیتی در هفته اول ۱۳ دقیقه فرصت بازی پیدا کرد و در هفته دوم در پیروزی ۲ بر صفر برابر المپیاکوس حتی فرصت حضور در میدان را نیافت.

حالا باید دید آیا پدیده فصل گذشته لیگ پرتغال در دیدار پورتو برابر المپیک مارسی، تیم بدون امتیاز این گروه، شانس بازی خواهد داشت یا خیر.

  • گروه D

در گروه چهارم نیز ۲ دیدار به طور همزمان از ساعت ۲۳:۳۰ برگزار خواهد شد. تیم میتیلند دانمارک میزبان آژاکس آمستردام است و لیورپول انگلیس مهمان تیم آتالانتا خواهد بود.

  • آتلانتا در انتظار لیورپول بی دفاع

سال گذشته آتالانتا لیگ قهرمانان را فاجعه آمیز آغاز کرد و ۳ بازی اول خود را باخت، اما شاگردان جان پیرو گاسپرینی در این فصل از ۲ بازی اول خود ۴ امتیاز کسب کرده اند. این تیم در بازی اول مقابل میتیلند به پیروزی پر گل چهار بر صفر دست یافت و در بازی دوم شکست ۲ بر صفر برابر آژاکس را با تساوی ۲ بر۲ عوض کرد.

لیورپول که این هفته خود را به صدر جدول لیگ برتر انگلیس رساند در ۲ بازی اول خود برابر آژاکس و میتیلند به پیروزی دست یافت و فعلا صدرنشین گروه خود است، اما مصدومیت ورجیل فن دایک ستاره خط دفاعی این تیم انگلیسی، آن‌ها را نگران کرده است.

با توجه به اینکه سرخپوشان لیورپول چند مهره دفاعی خود از جمله فابیانو و کالوم چمبرز را نیز به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند آن‌ها باید سخت نگران دووان زاپاتا مهاجم کلمبیایی آتالانتا باشند که در ۲ بازی اول ۳ گل به ثمر رسانده است.

در این گروه آژاکس و میتیلند ۲ تیم بدون برد هستند که به ترتیب با یک و صفر امتیاز در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند.

کد خبر 562160

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha