اگر شما هم به پختن کوفته‌های مختلف و میل آن در میان اعضای خانواده‌تان علاقه‌مندید طرز تهیه کوفته ساده را از دست ندهید.

کوفته ساده - کوفته قلقلی - آشپزی - غذا

به گزارش همشهری آنلاین، کوفته غذای سنتی و ایرانی پرطرفدار است و انواع متفاوتی دارد؛ کوفته ساده یکی از انواع کوفته‌ خوش‌طعم و خوشمزه است. در طرز تهیه کوفته ساده از انواع سبزیجات معطر و گوشت چرخ‌کرده استفاده می‌شود.

کوفته برنجی و کوفته تبریزی و کوفته ساده از انواع کوفته‌های خوش‌طعم و محبوب هستند و شما می‌توانید برای تنوع بیشتر در برنامه غذایی هفتگی خود این کوفته‌ها را قرار دهید.

مواد لازم (برای ۴ نفر)

آرد: ۴ قاشق سوپ‌خوری
جعفری خرد شده: ۳ قاشق سوپ‌خوری
برنج: ۲ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ: ۲ عدد
آبلیمو: ۲ قاشق غذاخوری
پیاز: یک عدد
هویج: ۳ عدد
گوشت چرخ‌کرده: ۳۰۰ گرم
نمک و فلفل به میزان لازم
سیب زمینی: یک عدد

طرز تهیه کوفته | غذایی ساده اما بسیار خوشمزه و پرطرفدار

طرز تهیه کوفته خانگی

۱- در ابتدا باید برنج را بپزید و آبکش کنید. سپس هویج و پیاز را پوست بکنید و رنده کنید. گوشت چرخ کرده را بانمک و ادویه و آبلیمو جعفری خرد شده برنج و زرده تخم مرغ و پیاز و هویج رنده شده به خوبی مخلوط کنید و ورز دهید تا حالت چسبندگی پیدا کند.

۲- آرد را بر روی سطح کار بپاشید و مخلوط مواد کوفته را بر روی سطح کار پهن کنید و سیب زمینی رنده شده را به مواد کوفته اضافه کنید و مخلوط مواد را به شکل کوفته در اندازه‌های دلخواه در آورید.

۳- سپس کوفته‌ها را درون قابمه‌ای مناسب بچینید و روی کوفته‌ها دو لیوان آب مخلوط شده با ادویه و رب گوجه فرنگی و آبلیمو بریزید و اجازه دهید تا کوفته‌ها بر روی حرارت ملایم پخته شوند.

۴- بعد از پخته شدن کوفته‌ها می‌توانید آنها را برای سرو در ظرف مناسبی بکشید و با کمک سبزیجات تازه ظرف کوفته‌ها را به زیبایی تزیین کنید.

طرز تهیه پیاز داغ حرفه‌ای و مجلسی ترد و چیپسی برای انواع غذاها

در روش پخت کوفته تبریزی مثل اغلب غذاهای ایرانی پیاز داغ مجلسی یکی از خوشمزه‌ترین اجزای غذاست. برای داشتن یک پیاز داغ مجلسی حرفه‌ای و ترد و سبک و چیپسی برای غذاهایی مثل آش نذری یا کوفته تبریزی باید برخی نکات را رعایت کنید. برای تهیه یک پیاز داغ مجلسی حرفه‌ای و چیپسی باید پیازها را به صورت یکدست خلال کنید. بعد از خلال کردن پیازها، در یک قابلمه مناسب آب را جوش بیاورید و پیاز را به آب در حال جوش اضافه کنید. اجازه بدهید پیازها چند جوش بزنند سپس آن‌ها را آبکش کنید.

بعد از این‌که آب پیازها کاملا گرفته شد، در یک ماهیتابه مقداری روغن مایع داغ کنید و هر بار مقداری پیاز داخل روغن بریزید و سرخ کنید. تمام پیازها را با هم داخل روغن نریزید. هر چه مقدار پیازها کمتر باشد بهتر سرخ و کریسپی می‌شوند.

پیازها را قبل از سرخ شدن هم نزنید. بعد از چند دقیقه که رنگ پیازها طلایی شد شروع به هم زدن پیازها کنید و مرتب هم بزنید تا پیازها طلایی و سرخ و ترد شوند. بعد از تهیه این پیاز داغ مجلسی و کریسپی می‌توانید بعد از سرد شدن در فریزر نگهداری کنید و در مواقع لزوم از آن استفاده کنید.

منابع: آرگا، اکالا

کد خبر 562070

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha