نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی معتقد است ساختن فیلم درباره پیامبر اکرم(ص) راهی برای مقابله با تحریف‌ها علیه اسلام و شخصیت نورانی پیامبر رحمت است.

حجت‌الاسلام احمد سالك

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام‌ احمد سالک کاشانی در نشستی با مهدی عظیمی میرآبادی، دبیر شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت گفت: تبلیغ از اساس اسلام است که هم پیامبر اکرم(ص) هم امامان ما به آن همت داشتند. بنابراین این موضوع یکی از ارزش‌های مهم در نظام اسلامی است.

وی افزود: تبلیغ شیوه‌های مختلف دارد و باید با توجه به مقتضیات و شرایط کنونی انجام شود. در شرایط کنونی بهترین ابزار تبلیغ، فیلم و انیمیشن است و جشنواره فیلم مقاومت در این فضا می‌تواند ارزش‌های انقلاب و اسلام را در سطح بین‌المللی مطرح کند و گسترش دهد. در دنیای امروز که یک کلیپ در فضای مجازی می‌تواند فضای فکری جامعه را تغییر دهد، مسئولان نظام ‌اسلامی باید خود را در قبال دفاع مقدس و سینمای مقاومت مکلف به حمایت بدانند.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایطی که استکبار جهانی با همه توان وارد جنگ نرم شده و تلاش دارد حتی چهره‌ افراد تاثیرگذار در انقلاب و جنگ را تخریب کند و از سوی دیگر، فیلم و سریال این قدرت را دارند که در چند ساعت تاریخ صدر اسلام و ارزش‌های دینی و انقلابی را به بهترین شکل به مخاطب منتقل کنند، حضور گسترده سینمای دفاع مقدس و انقلاب در این عرصه یک ضرورت است.

سالک کاشانی ادامه داد: در این فضا بیان و انعکاس ناگفته‌های جنگ و انقلاب یک ضرورت و ادای احترام به شهدا و ایثارگران است. به همین منظور مجلس شورای اسلامی، وزارت ارشاد، معاونت فرهنگی وزارت امور خارجه، سپاه، بسیج و ناجا و همه نهادها باید از جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت حمایت کنند.

وی گفت: فیلم‌های سینمایی حوزه دفاع مقدس باید علاوه بر محتوا، از نظر فنی هم در سطحی بین‌المللی و قابل رقابت با فیلم‌های روز جهان باشد. علاوه بر آن، برگزاری جشنواره به صورت بین‌المللی و افزایش کیفی و کمّی تولید سینمایی از امور مهمی است که انجمن سینمای دفاع مقدس باید به آن اهتمام داشته باشد و دیگر نهادها باید در این مسیر جشنواره را یاری دهند.

این فعال فرهنگی یادآور شد: امروز امانوئل مکرون به عنوان عنصری وابسته به صهیونیسم به پیامبر اسلام توهین و به این رفتار خود افتخار می‌کند، البته تقدس‌زدایی از اسلام یکی از سنت‌های قدییمی صهیونیست‌هاست. در چنین شرایطی ما باید پاسخ درستی به این اهانت‌ها بدهیم و چه پاسخی بهتر از ساختن فیلم با سیره پیامبر اکرم(ص) و انعکاس منش و رفتار آن بزرگوار به جهانیان؟

وی با بیان اینکه سینمای دفاع مقدس بهترین ابزار برای مقابله با فساد است، خاطرنشان کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت باید در بالاترین سطح خود را از طریق رسانه‌های جمعی و ملی به مسئولان رده بالا در دولت، مجلس و حتی قوه‌ قضاییه معرفی و آنان را برای حمایت و همکاری قانع کند تا بدانند مکلف به حمایت از سینمای دفاع مقدس هستند.

در ادامه این نشست، عظیمی میرآبادی ضمن ارائه گزارشی از سابقه جشنواره فیلم مقاومت گفت: این جشنواره برای تاثیرگذاری بیشتر در جامعه مخاطب و با توجه به گسترده شدن مفهوم مقاومت، در دوره شانزدهم به صورت بین‌المللی برگزار شد. با وجود همه مشکلات، جشنواره استقبال هنرمندان جهان چشمگیر بود و بیش از ۱۰ هزار اثر از ۱۳۵ کشور به دبیرخانه رسید.

مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اول تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های مسابقه اصلی، سیدالشهدای مقاومت، روایت قلم، نقد، پژوهش، تحلیل، فیلم به معنای مطلق و انتخاب برگزیدگان ملی فیلمسازان بسیجی برگزار می‌شود.

کد خبر 562005

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha