رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش نرخ تورم استان گفت: متاسفانه کرمانشاه از رتبه ۲۲ تورم در تیرماه امسال به رتبه نهم ایران در مهرماه رسیده است.

خرید هزینه زندگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حبیب‌الله وفایی با بیان اینکه امسال کشور و به تبع استان شرایط سخت اقتصادی را پشت سر می‌گذارد اظهار کرد: تحریم‌ها از یک سو و کرونا از سوی دیگر موجب شده مشکلات اقتصادی بیشتر و شرایط دشوارتر شود. در همین راستا برای تامین بخشی از اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌ها، این مجوز داده شده که دستگاه‌ها اموال مازاد دولتی را به فروش برسانند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه افزود: رقمی که برای استان تعیین شده ۱۸۰۰ میلیارد تومان است که بر اساس مجوز ابلاغ شده از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ۱۷۴ میلیارد تومان از این رقم می‌تواند برای جبران حقوق معوق کارمندان و مابقی برای انجام پروژه های عمرانی نیمه کاره صرف شود.

وی افزود: تاکنون ۲۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از اموال مازاد دولتی در استان به فروش رسیده که از این میزان یازده میلیارد تومان مربوط به اداره صمت، ۱۰.۵ میلیارد تومان مربوط به استانداری کرمانشاه و ۲.۶ میلیارد تومان نیز مربوط به جهاد کشاورزی استان است.

وفایی در خصوص اولویت هزینه کرد درآمد حاصل از فروش این اموال گفت: خوشبختانه این اختیار به خود استان‌ها داده شده که با اولویت دستگاهی که اموال خود را به فروش رسانده این اعتبارات هزینه شود.

کد خبر 561885

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha